România este o țară a contrastelor puternice, a unor întâmplări oribile, dar și a unor lucruri sau oameni de admirat.

Eu aleg varianta pozitivă și optimistă, pentru că așa îmi place să văd țara asta și voi vorbi despre campania celor de la Untold Festival.

campanie-donare-sange-untold-festival

Ce au făcut cei de la Untold?

Pe scurt, au pregătit o campanie prin care, cine a ales să doneze sânge la Centrul de Transfuzie Sanguină din Cluj sau la caravana mobilă din București, a primit reduceri sau acces gratuit în cadrul festivalului.

Ce efect a avut?

Unul foarte mare! Cifrele și detaliile sunt aici. Mai departe de numere sau de motivul pentru care a fost realizată campania, probabil a fost cea mai reușită modalitate de a mișca românii să doneze sânge. Mai mult decât atât, campania a reușit să mobilizeze un segment de vârstă tânăr, care nu prea se înghesuia la donat.

Nu este neapărat vorba despre beneficiile de imagine pe care le-a avut festivalul (zeci de apariții media în țară și în străinătate), nu este despre faptul că, oricum primești ceva dacă mergi să donezi, este vorba despre o concluzie simplă și eficientă: a funcționat!

Campanie ca la carte, nu CSR!

A fost țintită bine, documentată, a avut un mesaj atractiv și a fost comunicată cum trebuie. Campania a crescut awarenessul evenimentului, a crescut numărul de bilete vândute (sunt sigur, chiar dacă nu sunt date publice), dar cel mai important este că a fost utilă și pentru societate.

Pe scurt, a avut toate ingredientele unei campanii bine făcute, unice, memorabile și de admirat, dar nu a fost neapărat o campanie de CSR.

Key-Visual_Pay-With-Boold-1

 

Ce învățăm din asta?

# că merită să încerci o campanie mai dificilă din punct de vedere logistic și merită să încerci să implici o instituție, chair dacă pare riscant

# trebuie să renunțăm uneori la campaniile ”șablon”

# legătura între scopul campaniei pentru brand, public țintă și scopul campaniei pentru beneficiar trebuie să fie clară și foarte strânsă (tinerii nu prea donează, tinerii vor să vină la Untold, hai să-i facem pe tineri să doneze și să vină la Untold)

# dacă arăți că vrei să ajuți și pe altcineva, în afară de tine, s-ar putea să ai mai mult succes

# dacă toate cele de mai sus, atunci subiectul va fi preluat ușor de majoritatea publicațiilor, iar costurile de PR vor fi mai mici

Menționez că nu voi merge la festival, din păcate și  nu am un acord cu organizatorii pentru aceste mici aprecieri. Este o campanie frumoasă care merită puțin analizată.

P.S: de când am început să scriu, s-a anunțat că nu vor veni cei de la Wu-Tang Clan, iar echipa de organizare Untold a gândit deja o modalitate de refund pentru cei care doreau să vină a doua zi, exclusiv pentru acest grup. GG la pătrat!