Optimizarea pentru motoarele de căutare (SEO) trebuie luată în considerare cât mai devreme, oricum, înainte de realizarea efectivă a site-ului. Orice specialist care oferă servicii SEO profesionale știe că un site nou are nevoie de o fundație solidă și o structură robustă, dar flexibilă, capabilă să susțină un volum mare de informații.

servicii SEO profesionale

În mediul online modificările sunt mult mai ușor de implementat, spre deosebire de offline, dar costurile sunt foarte mari. Practic, un site bine făcut SEO inițial va necesita mult mai puțin efort pentru menținere și optimizare ulterior, iar efort înseamnă timp și bani.

Ce 5 pași de mai jos sunt absolut necesari, nu și suficienți însă, dacă vrei să ai un site bine optimizat SEO. Acest drum în 5 trepte va încearca să îți prezinte simplu și la obiect cam ce înseamnă SEO pentru un site nou, sau chiar nenăscut.

  1. Caută cuvintele cheie relevante afacerii tale

Este primul și cel mai important lucru la care să te gândești înainte să lansezi site-ul.

Trebuie să afli care sunt acele cuvinte cheie centrale, care definesc afacerea ta. Apoi, trebuie să identifici cuvintele cheie secundare, pentru care vei optimiza categoriile și subcategoriile site-ului.

Această etapă te va ajuta

  • să îți înțelegi clienții – să afli ce vor ei, ce probleme au, cum ajung ei la produsele care îi interesează (ce cuvinte cheie folosesc)
  • să afli care este concurența ta în mediul online; uneori, competitorii din offline nu sunt atât de puternici în online (au site-uri slabe, neoptizate), dar și viceversa
  • ce șanse ai să ajungi pe prima pagină – cât va trebui să investești ca să urci în motoarele de căutare
  1. Adaugă text și poze optimizate SEO pe paginile principale

După ce ai stabilit care sunt cuvintele cheie prinicipale și secundare, trebuie să te asiguri că site-ul tău îți permite să adaugi text și imagini optimizate SEO, măcar în paginile de categorii și subcategorii.

Pe scurt, ai grijă să inserezi cuvintele cheie care te interesează în textele și în atributul alt al imaginilor care vor apărea pe cele mai importante pagini ale site-ului tău (homepage, categorii și subcategorii).

  1. Optimizează etichetele title & meta description

La fel ca în cazul textului, etichetele title și meta description sunt foarte și ele importante, fiecare în felul ei.

Etichetele title continuă să aibă un rol foarte important când vine vorba de poziționarea în motoarele de căutare, iată de aici este primul loc unde ar trebui să inserezi cuvintele cheie care te interesează.

Etichetele meta description influențează indirect poziția ta în Google. O descriere bine făcută, care stârnește curiozitatea vizitatorilor, va crește CTR (rata de clickuri), iar aceasta chiar este un factor direct, care face parte din algoritmii motoarelor de căutare.

  1. Leagă paginile între ele – linking intern

Paginile unui site ar trebui să alcătuiască o rețea de drumuri și scurtături care să-l ajute pe cititor să ajungă unde dorește cu minim de click-uri.

Ca primă regulă, orice pagină trebuie să fie la cel mult trei click-uri distanță față de hompage. Este „regula celor 3 click-uri” pe care trebuie să o respecți dacă vrei să oferi un site ușor de navigat și de utilizat. În acest sens, o practică foarte bună este ca fiecare pagină să conțină link-uri către alte pagini specializate, unde cititorii pot găsi mai multe informații pe un anumit subiect; cel mai bun exemplu sunt articolele de pe Wikipedia.

Tot aici intră și acele „breadcrumbs” – o succesiune de link-uri amplasate de obicei în partea superioară a unei pagini care îi arată vizitatorului unde se află și la ce distanță este față de homepage.

  1. Evită indexarea paginilor duplicat

Conținutul duplicat este o problemă comună site-urilor tip ecommerce.

De multe ori un produs este este relevant pentru mai multe categorii, ori există mai multe variante ale aceluiași produs; toate aceste situații conduc la apariția unui pagini identice sau aproape identice în „ochii” motoarelor de căutare. În cele mai multe cazuri, această situație se poate rezolva dacă inserezi elementul rel canonical ori eticheta meta robots noindex și eventual nofollow în paginile duplicat.

Evident această listă nu este completă; am prezentat pe scurt, voit simplificat, care sunt cei mai importanți pași pe care să îi faci în direcția unui site bine optimizat SEO.

Acest articol poate fi începutul unei discuții cu un specialist SEO sau, de ce nu, poate fi un prilej să citești și alte materiale despre SEO, care să trateze mai în amănunt informațiile expuse mai sus.

de Marius Bujor pentru Specialist-SEO-Website.ro