.

Cum să atragi clienți din online în offline cu Local Awareness

Facebook ne-a surprins frumos pe finalul lui 2015 cu noul tip de ad-uri numit Local Awareness și de atunci au tot apărut lucruri interesante care fac din acest tip de ad, un intrument foarte util business-urilor cu prezență fizică (magazine, restaurante, frizerii, etc.).

facebook local awareness

În cele ce urmează îți voi arăta cum poți analiza audiența paginii tale din punct de vedere proximitate și cum poți realiza ad-uri eficiente pentru a atrage oameni în magazinul tău fizic.

Totul pornește de la pagina ta!

Dacă pagina este încadrată corect la Local Business, mai trebuie să te asiguri că ai trecut toate detaliile business-ului în pagină, adresă (mai ales), număr de telefon și orar.

la 1

Tot în pagina business-ului tău, în secțiunea insights, vei găsi și alte informații foarte utile care te vor ajuta, nu numai în realizarea unei campanii de Local Awareness, dar și într-un mic studiu al fluxului oamenilor în jurul magazinului tău.

Așa cum spuneam, în secțiunea insights, tab-ul local oferă o serie de informații foarte interesante despre fluxul oamenilor ce trec prin preajma magazinului tău.

la 2

la 3

De exemplu, poți afla pe o rază de 50 sau 150 de metri, într-un interval de timp de o săptămână, o lună sau un quarter:

  • Cel mai tranzitat interval orar
  • Cea mai ”aglomerată zi”
  • Cel mai reprezentativ segment de vârstă al utilizatorilor are au trecut pe acolo

Interesant, nu-i așa?

Mai sunt și alte detalii interesate!

De exemplu, mai poți afla și distribuția traficului în funcție de ore, în funcție de vârstă, sex și locul de proveniență (dacă sunt localnici sau utilizatori în tranzit).

 

la 4

la 5

Aceste date, luate doar ca atare, sunt foarte prețioase pentru orice tip de business ce depinde de un flux de oameni. Pe baza acestor date poți lua numeroase decizii în ceea ce privește momentele prielnice pentru a pregăti promoții, meniul zilei sau happy hour, este un fel de analytics, dar care măsoară traficul offline. Impresionant?

Cu siguranță că este impresionant, iar acesta este de abia începutul!

Ce poți face în continuare?

Poți realiza și ad-uri în funcție de aceste informații. Poți face mult mai mult decât doar să pui un anunț în fața magazinului cu meniul zilei, acum poți să combini metodele clasice cu o campanie bine targetată, pe Facebook.

Primul pas este să alegi obiectivul ”Reach people near your business” din realizatorul de reclame și să selectezi pagina pentru care vrei să realizezi campania.

la 6

La partea de audiență nu trebuie să faci prea multe setări, trebuie doar să alegi mărimea razei din jurul magazinului tău, ideal ar fi să nu fie prea amplă, unul sau trei km rază ar trebui să fie de ajuns.

la -6

Poți pune filtre de vârstă sau sex și setările audiențe sunt pregătite.

Ultima etapă este să alegi imaginile, mesajele și să alegi un CTA relevant. Poți opta între a direcționa oamenii directă către magazin prin GPS, a putea suna direct din ad pentru rezervări sau a trimite un mesaj către pagina ta. Acestea ar fi cele mai relevante.

la 8

Din testele pe care le-am realizat până acum am observat că aceste ad-uri sunt foarte eficiente, iar combinate cu o doză de creativitate și motive potrivite îți pot aduce clienți în magazin direct din online.

Spor la ad-uri!

Citește mai multe articole utile despre Facebook!

2 Comments

  1. Salut, mulțumesc pentru informații.

    Se pot seta mai multe locații pentru situația în care același business are mai multe magazine offline în același oraș dar și în orașe diferite din tara?

    • Balcacian Ovidiu

      April 5, 2016 at 19:27

      Salut Andrei,

      Poți face câte un ad pentru fiecare locație, dar va trebui să schimbi manual adresa de fiecare dată, adăugând neapărat codul poștal. Am atașat și un print screen 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published.

*