Zilele trecute citeam despre o nouă aplicație care a atins valoarea de 10 miliarde de dolari, fără să aibă încă o sursă de monetizare.

snapchat

Incredibil, nu? Ei bine, această aplicație, sau mai bine spus rețea de socializare este Snapchat. Iată de ce, unde și cum de a ajuns atât de departe!

În primul rând, ce e Snapchat?

O nouă aplicație prin care poți face poze, clipuri și trimite mesaje, dar în același timp le poți edita, modifica, adăuga text, culori și alte cele colorate.

Are și câteva opțiuni obscure, dar în același timp  interesante:

Se pare că a prins foarte bine printre tinerii din State, iar microbul s-a răspândit rapid și în Europa de vest. Numărul exact de useri nu se cunoaște, dar se estimează cam la 30-40 de milioane.

De ce a prins?

Destul de simplu: face parte din ”curentul” rețelelor one to one sau one to few (Facebook, de exemplu e one to many), e ”catchy”, ușor de folosit, conținutul e instant, dar nu permanent, îți dă o mare libertate în tot felul de editări ”trăsnite” și are un nivel destul de ridicat de privacy (asta dacă persoana care primește sanpul nu face un screen shot și îl postează aici).

Cum s-ar putea dezvolta în continuare?

Înainte de toate, punctul slab al rețelei poate fi și impedimentul real în dezvoltarea sa. Mai exact, rata de adopție este în proporție foarte mare sub 25 de ani, undeva la 75% (în Statele Unite 32% dintre adolescenții între 13 și 17 ani folosesc Snapchat).

Asta ar putea fi o mare problemă pentru dezvoltarea rețelei și transformarea acesteia în ceva atractiv pentru advertiseri, pentru că regula e simplă: orice rețea de socializare, dacă reprezintă interes pentru publicitate, atrage finanțare, își crește valoarea și expunerea.

Eforturi s-au făcut până acum, McDonald’s și Taco Bell au conturi pe Snapchat și au fost testate câteva variante de ad-uri, dar nimic relevant sau în variantă finală. Puține sunt brandurile care vizează targetul majoritar al rețelei, iar o altă problemă ar fi lipsa statisticilor clare.

Pe de altă parte, dacă numărul de utilizatori va crește la fel de rapid, declinul Facebook va continua și se va găsi o metodă bună de monetizare, Snapchat ar putea deveni noul Facebook.

Până una-alta, o poți încerca.

Pentru a fi interesantă, trebuie să ai ceva prieteni în listă, iar modalitatea de a-i adăuga e destul de simplă: instalezi aplicația, adaugi numărul de telefon și cauți prietenii care au deja aplicația instalată din lista ta de contacte. Dacă nu găsești prea mulți, îi poți invita să o instaleze și ei.

Tu folosești Snapchat? Ce părere ai despre aplicație?