Am participat zilele trecute la o conversație interesantă legată de comportamentul și eticheta in afaceri.

eticheta in afaceri

Cineva se întreba puțin întristat, după o serie de colaborări eșuate cu diferiți prestatori de servicii, dacă mai există un cod de etică sau măcar niște reguli nescrise în afaceri care să suprindă valori, nu doar profit și câștiguri rapide.

Mai exact persoana respectivă avea nevoie de un prestator de servicii pentru a realiza un proiect de marketing, dar s-a lovit peste numeroase probleme încă de la ofertare:

–          Exprimări stângace

–          Răspunsuri după câteva săptămâni

–          Oferte incomplete

–          Prețuri nejustificat de mari

–          Telefon închis sau indisponibil

Pe de altă parte am observat că pe lângă cele enumerate mai sus să nu răspunzi la o solicitare pe email, să trimiți materiale sau oferte cu întârziere foarte mare, să îți minți partenerul de afaceri sunt la ordinea zilei. Bineînțeles, acestea sunt totși lucruri minore, din păcate ceea ce se întâmplă în mediul de afaceri depășește până și cele mai bogate imaginații.

Nu vreau să susțin că personal nu am făcut și nu voi face nicodată greșeli de genul acesta, nu vreau să susțin că sunt perfect și că la noi toate lucrurile sunt ca la carte, ceea ce vreau să subliniez este faptul că având ocazia să interacționez și cu alte medii de afaceri decât cel din România, sunt puțin întristat și dezamăgit de aceste lucruri.

Evident este faptul că ne lipsește o cultură de afaceri civilizată, mai ales o mentalitate care să fie bazată pe a pune partenerul de afaceri pe primul loc și nu profitul imediat. Este momentul ca mai ales antreprenorii mai tineri (cel puțin) să se detașeze de mentalitatea de ”țepar” și să se gândească la un client ca la un potențial aducător de și mai mulți clienți.

Cred că o astfel de mentalitate poate crește mediul de afaceri mai mult decât orice intervenție a statului și nu este vorba de un efort foarte mare, nu este nevoie să urmezi o școală specială pentru asta, este nevoie doar de BUN SIMȚ, pe care dacă nu îl ai atunci este foarte greu să faci afaceri.

Las această postare deschisă în cazul în care cineva mai are ceva de completat, cred că subiectul este îndeajuns de cuprinzător. Mai jos sunt și câteva reguli de bun simț care țin de eticheta in afaceri (și lista poate continua):

http://www.manager.ro/articole/afaceri/15-reguli-vitale-de-eticheta-in-afaceri-25114.html