Am descoperit un site interesant care îți pune la dispoziție un instrument de analiză a paginilor de Facebook și m-am jucat puțin cu el.
Am luat în vizor paginile vedetelor de la noi și le-am analizat mai în detaliu. Iată ce a ieșit:
Rețetă:
1. Se aleg primele 5 vedete din top 5 pagini de celebrități ca și număr de fani de pe www.facebrands.ro (categoria celebrități bineînțeles, fără cântăreți) – da știu că e ciudat: Teo pe locul 5?
2. Se trece fiecare prin instrumentul oferit de www.fanpagekarma.com
3. Se observă rezultatele:
4. Se explică indicatorii:
Fans: numărul de fani actuali
Growth: media creșterii numărului de fani în ultimele 28 de zile (apare după o analiză îndelungată)
Talking about: valoarea inidcatorului people talking about this de pe Facebook
Ad value: care ar fi fost costul de a ajunge la acest număr de oameni prin alte metode decât această pagină în ultimele 28 de zile
Posts per day: numărul mediu de postări pe zi
Service level: procentul de postări ale fanilor ce primesc răspuns
Response time: care este timpul mediu de răspuns al paginii la întrebările fanilor
Engagement: indică rata de engagement a paginii și este calculat prin media numărului de likeuri, shareuri, commenturi zilnice împărțite la numărul totald e fani
Post interaction: arată interacțiunea per post și este calculat prin media numărului de likeuri, shareuri, commenturi per fan pentru toate postările
Karma level: se bazează pe nivelul de engagement și pe calitatea acestuia (de exemplu un like < un share). acesta nu depinde de numărul de fani
Page Performance: o combinație între indicatorul de engagement și cel de creștere a numărului de fani și dă o notă generală paginii
În concluzie nu vreau să stau să interpretez prea mult datele, dar Măruță conduce detașat în statistici, acest lucru datorându-se mai ales tipului de conținut postat pe pagină: general, cancan, pe știri.
January 26, 2014 at 00:14
Rezultatul este si firesc! Doar nu era sa fie in top 5 pagini de Facebook despre limba romana, bunele maniere sau cartea saptamanii. Pe acestea nu prea are cine sa le promoveze. 🙂
January 28, 2014 at 09:34
Oana, este vorba de top 5 pagini din categoria ”celebrități”, dar analiza se poate face pentru orice fel de pagină.