De ceva timp tot vreau să scriu acest articol. L-am evitat. Instinctul meu ușor impulsiv mi-ar fi zis să scriu câteva mii de cuvinte în care să-mi exprim frustrarea pe ceea ce au făcut cei de la Faceook. Am așteptat și m-am calmat.

original

Am ales să scriu un articol în care să spun ceva constructiv, pentru că nu ajută pe nimeni o reacție impulsivă-negativă.

Pentru asta am ales să îți dau câteva informații și sfaturi din observațiile de zi cu zi câteva lucruri concrete.

După cum probabil ai aflat, Facebook a schimbat regulile jocului și a modificat pe final de 2013 reach-ul postărilor realizate de către pagini. Nu se știe oficial cât, maximul înainte de schimbare era de 15%, după schimbare de 10% se zvonește, cu o medie de 4-5%.

Ei bine, ce poți face pentru a te adapta acestor schimbări?

1. Include în planul tău de postări și postări de tip text sau text + link (fără poză sau link preview). Este surprinzător modul în care performează o astfel de postare în raport cu una clasică de tip text + poză: ratele reachului sunt cu 50% mai mari, în unele cazuri chiar și cu 100%.

Deci, o postare simplă de tip text, poate ajunge la de 10 ori mai mulți fani decât una clasică cu poză. Dacă spui ceva deștept în postare sau pui o întrebare bună poți genera și un grad ridicat de interacțiune.

Ca exemplu te poți inspira de AICI.

2. Pentru postările comerciale, care au ca scop trimiterea oamenilor pe site folosește postări de tip text + link (fără poză sau preview). Rata de click spre site ale acestor postări este de 4,5 sau chiar 6 ori mai mare decât în cazul celor cu preview sau poză.

3. Pentru postările cu poze alege poze cât mai apropiate de produsele tale sau de brandul tău. Dacă este posibil poți realiza poze chiar cu produsele tale în diverse unghiuri, culori ipostaze. Acestea pot genera o rată a interacțiunii mai mare de 2 sau 3 ori decât pozele luate/cumpărate de undeva și nu trebuie să fie cele mai calitative sau profesionale să se realizeze acest lucru.

4. Alocă un buget cât de mic (50 – 100 euro pe lună) pentru boost posts, dar nu pentru postări comerciale ci pentru postări non-comerciale. Asta te va ajuta în creșterea interacțiunii pe termen scurt.

În curând com realiza și lansa un ghid gratuit cu mai multe sfaturi și idei pentru Facebook în 2014 la The Pharmacy, iar până atunci răbdare și tutun pentru că rețeaua a ajuns la 7 milioane de utilizatori în România și o soluție alternativă nu există deocamndată.