Poate ai remarcat campania celor de la ROM prin care își propun să înlăture confuzia iscată de marii artiști ce vin în concerte pe la noi în perioada verii.

De multe ori s-a întâmplat ca aceștia să urce pe scenă și să salute fanii din București cu ”Hello Budapest!”.  (personal cred că mulți dintre ei nici nu știu în ce zonă a lumii se află de fapt).

Implementarea campaniei a fost făcută  de prestigioasa agenție McCann Erikson, care și în trecut a gestionat campaniile de imagine de la ROM (ex. Românii sunt deștepți – pentru care a câștigat numeroase premii).

De data asta ceva nu a mers bine, iar campania va trece în istoria marketingului din România prin 2 ”greșeli” monumentale:

Greșeala nr.1: Ideea campaniei nu aparține ROM sau McCann….

Se pare că ideea campaniei nu este originală, de fapt a apărut mai întâi aici www.1dece.ro, iar replica a venit și în offline imediat.

bucharest not budapest

Explicație: poate că bugetul a fost mai mic de data asta, iar cei de la McCann s-au descurcat cum au putut.

Greșeala nr. 2: domeniul site-ului de prezentare a fost greșit inițial

Nu puțini au fost cei care au sesizat bâlba din numele domeniului  folosit pentru campanie inițial bucharestnotbudaptest.com care a apărut și pe panourile outdoor.

http://bucharestnotbudaptest.com/

bucharest not budapest

Explicație 1:  totul a fost gândit și făcut intenționat pentru a atrage mai mult atenția (dacă asta este cu adevărat explicația, mă înclin cu tot respectul în fața celor de la McCann)

Explicație 2:  responsabilul de achiziția domeniului a scris greșit numele domeniului când l-a comandat

Chiar și cu aceste greșeli campania merge bine înainte și probabil la final vom auzi spunându-se că a ieșit bine și că a fost de succes, că oamenii mergând la concertele preferaților lor au cumpărat și un baton de ROM.

Mie îmi lasă totuși un gust amar pentru că nu este primul exemplu de: greseală facută la nivel înalt, iertată mai repede.