Analiză, analiză, analiză! Despre asta este vorba foarte mult în online. Totuși, aceste analize ar trebui să genereze plus valoare pentru business și să aducă perspective noi, nu doar rapoarte complexe.
Tocmai din acest motiv, la TeCOMM – conferință de eCommerce din București aflată la cea de-a VIII-a ediție la nivel național care va avea loc în 21 Aprilie, în cadrul Athenee Palace Hilton*****, îl poți întâlni pe Steen Rasmussen care te poate învăța cum să interpretezi mai bine datele și cum poți identifica noi oportunități de business din interpretarea acestora.
Steen Rasmussen este Senior partner și Co-Fondator la IIH Nordic- una dintre cele mai mari agenții specializate pe digital și analytics din Europa de Nord (Nordics “Best Danish Analytics House” 2013-2014) și are o experiență de peste 15 ani în Digital Analitics. Steen este un cunoscut speaker internațional și unul dintre cei mai buni analiști în digital marketing din Europa, nominalizat în ultimii 3 ani “World’s Best Analytics Practitioner” de către Digital Analytics Association.
Cei de la TeCOMM au realizat un scurt interviu cu Steen, pe care îl redau mai jos. Am ales întrebările și răspunsurile care mi se par cele mai relevante:
TeCOMM: De ce companiile ar utiliza web analytics ?
Steen Rasmussen: De vreme ce mediul online devine din ce în ce mai aglomerat cu diverși jucători, este crucial să ai cel mai performant website pentru toate segmentele. Instrumentele de analiză te ajută să obții rezultate mai bune cu resurse mai putine.
TeCOMM: Ce lucruri ar trebui să facă retailer-ii în zona de analytics și pe care majoritatea nu le fac?
S.R.: Defocusează-te de la business și încercă să te concentrezi pe client. Activitatea digitală trebuie să influențeze modul în care clientul tău cumpară produsul și aceasta este procesul cheie pe care trebuie să îl măsurăm, în loc să ne focusăm pe timpul în care clientul îl petrece pe site. Majoritatea persoanelor se focusează pe sesiunile/perioadele pe care clientul le petrece pe site ca mai apoi aceastea să se se tranforme în cumpărături (se bazează pe conversion rate). Aceștia uită să ia în considerare câte vizite a realizat clientul pe site până cand acesta a cumpărat un produs (s-a convertit).
TeCOMM : Ce recomanzi: Mai multe campanii de Google Network Search sau mai multe campanii Display Network Campaigns?
S.R: Aceasta este întrebarea perfectă pentru cel mai oribil răspuns clasic: depinde. Depinde într-adevăr de ceea ce vrei să obții, care este produsul pe care îl promovezi și care este intervalul de timp alocat pentru acest lucru. Ceea ce observăm în majoritatea timpului când analizăm set-up-uri de campanii sau planuri media este faptul că se observă o tendință de a simplifica lucrurile. Acest lucru se datorează faptului că agenția care a gândit campania respectivă sau persoana nu au destul timp sau nu au destule informații legate de procesul de cumpărare al clienților.
Odată cu era digitală, noi, în calitate de marketeri, avem ocazia pentru prima dată de a întâlni o audiență masivă care se aseamănă unui mesaj central individualizat, însă este nevoie de timp pentru a te pregăti și pentru a știi exact ce mesaj transmis prin care canal va ajuta clienții în luarea deciziilor și care îi va îndruma înspre luarea deciziei pe care noi o dorim. De multe ori, activitățile sunt prea puțin axate pe obiectivele oganizației și ajungem să trimitem oamenii prea departe de obiectivul nostru inițial.
Datorită faptului că ne axăm pe obiectivele noastre, uităm să ne răspundem la întrebarea: de ce cumpără clienții produsul nostru în primul rând? Adevărul este că nu putem obliga persoanele să cumpere produsul nostru, însă, îi putem ajuta, inspira și motiva să ia decizia corectă.
De aceea, nu este vorba despre canal, dar despre oameni.
Mai multe detalii despre cum poți folosi datele și cum le poți interpreta în favoarea ta vei afla direct de la Steen Rasmussen și-a confirmat prezența la Expo Conferința de comerț electronic TeCOMM București din 21 aprilie 2016.
Detalii despre agendă găsești, AICI!
Dacă dorești să participi, poți folosi codul promoțional TeCRC2+1 pentru a beneficia de 1 invitație gratis la 2 achiziționate! Organizatorii au pregătit preţuri speciale care oferă participanţilor reduceri considerabile din preţul integral al biletelor, în funcţie de perioada înscrierii. Până în 31 martie, preţurile pentru biletele All Event pornesc de la 79 euro!
Ne vedem acolo!
Leave a Reply