Pe 15 Octombrie am fost invitat la cel mai mare eveniment de afaceri și promovare online dedicat industriei de turism din România, eTravel Conference 2014, unde am vorbit despre tactici de succes pe Facebook.

1962744_788154634559606_2089353613984479418_n

Conferința a fost organizată de Evensys și le mulțumesc cu această ocazie pentru invitație, iar în acest articol voi sintetiza prezentarea mea și voi detalia anumite aspecte importante și utile oricărui business din turism care își dorește să se dezvolte online, pe Facebook.

Pentru a putea înțelege mai bine prezentarea am adăugat PPT-ul folosit, iar mai jos voi analiza punct cu punct sfaturile date:

Am plecat de la premisa că Facebook se maturizează în ultima vreme și treptat se dezvoltă spre a deveni mult mai util mai multor domenii de activitate.

Acesta este și cazul turismului, iar opțiunile și elementele dezvoltate în ultima vreme pot face din Facebook un adevărat portal de turism, util atât agențiilor cât și unităților de cazare.

Date utile!

În primul rând, înainte de a realiza campanii sau ad-uri, putem folosi un instrument foarte util, prin care putem afla tot felul de informații  legate de publicul țintă al fiecărei oferte sau serviciu pe care îl avem în portofoliu (vezi câteva exemple în slideul 5).

Acest instrument se numește Audience Insights și am scris mai multe despre el aici.

Date comportamentale la discreție!

Un alt element important pe care Facebook îl pune la dispoziție este calupul de ”comportamente”, denumit travel din secțiunea Audience în realizarea unui Ad. De exemplu, prin această opțiune putem targeta oamenii care își doresc să călătorească în Italia, oameni care călătoresc des sau care călătoresc în scop de afaceri.

facebook in turism

Review-uri!

Secțiunile de review-uri puse la dispoziție pe paginile de Facebook sunt de obicei neglijate, dar într-o industrie în care puterea recomandării și calitatea experienței sunt de bază, o astfel de secțiune este obligatorie!

Știm că experiențele negative sunt de obicei mai ușor de împărtășit, iar cele pozitive nu prea sunt făcute publice, tocmai de aceea trebuie să găsim idei și modalități pentru a determina clienții să își împărtășească experiențele pozitive.

Retargeting!

Dacă realizezi campanii pentru anumite oferte trebuie să incluzi în mixul de campanie și opțiunea de retargeting prin Facebook. Practic, oamenii intră pe site printr-o campanie, văd oferta, dar poate nu cumpără pe moment și ies de pe site.

Printr-o astfel de campanie poți reaminti oamenilor de oferta ta, îi poți aduce din nou pe site și poți crește rata de conversie.

Aplicații integrate!

Sunt multe aplicații de travel ce pot fi integrate în Facebook, dar cele mai importante ar fi Tripadvisor (pentru componenta de review), booking.com sau o aplicație proprie de booking.

Aceste aplicații pot fi promovate direct prin opțiunile oferite de Facebook.

apps

Use english!

În funcție de clienții pe care îi ai, trebuie să alternezi și limba în care postezi pe Facebook. În special valabil pentru unitățile de cazare, dacă majoritatea clienților sunt străini, atunci și limba în care se fac postările ar trebui să fie în enegleză.

Un exemplu inteligent este modelul folosit de cei de la Kronwell Brașov pe pagina lor de Facebook.

Conținutul generat de clienți

Pentru a desăvârși ”puterea” pe care o oferă Facebook pentru businessurile din turism trebuie să ne îndreptăm atenția asupra conținutului.

Înainte de toate, trebuie să precizez faptul că turismul este un ”tărâm” nelimitat pentru conținut unic, original și util. Se poate merge de la postarea articolelor de pe blog pe Facebook, până la soluții de generare de conținut direct de la clienți.

Acesta din urmă este cel mai apreciat și cel mai ”consumat” de utilizatorii de Facebook. Câteva idei prin care poți obține acest tip de content sunt în slideul 13.

Pentru o idee asupra tipului de conținut generat de oameni atunci când merg în vacanță, poți vedea rezultatul unui mic studiu în slideul 14, în care oamenii au răspuns unor întrebări cu răspunsuri multiple privind activitatea lor de postare.

O ultimă idee importantă despre care am vorbit la eTravel a fost testarea. De fapt a fost un fel de ”laitmotiv” al întregului eveniment, majoritatea speakerilor au vorbit despre importanța A/B testingului în această industrie.

Se potrivește foarte bine și în campaniile de Facebook, unde poți face foarte multe teste, direct în campaniile pe care le realizezi, cu imagini diferite, cu targetări diferite sau cu mici variații, totul pentru a identifica variantele optime care vor crește rata de conversie.

Cam astea au fost ideile despre care am vorbit, ar fi mult mai multe, dar îți stau la dispoziție dacă ai întrebări sau idei punctuale.

etravel 2014