Vara e anontimpul schimbărilor în marketing online, iar vara lui 2014 a fost până acum foarte bogată din acest punct de vedere. Facebook și Google au făcut o serie de schimbări, unele bune altele poate mai puțin, dar sunt schimbări pe care orice marketer ar trebuie să le cunoască și să știe ce să facă cu ele.
Le-am sintetizat mai jos și am pus câteva linkuri utile.
Încep cu Facebook, a adus cele mai multe schimbări vara asta, atât pentru utilizatori cât și pentru advertiseri.
Pentru advertiseri:
– Audience insights: undeva în luna iunie a apărut pentru toată lumea, este un instrument util, dar incomplet pentru România. Am scris despre instrument în acest articol
– Planificare postări: în sfârșit a apărut posibilitatea mult așteptată prin care să poți programa un ad exact la ora la care vrei tu, fără să funcționeze în timpul nopții de exemplu (dacă nu vrei). Această modificare este un mare pas înainte și consider modificare foarte bună. Opțiunea se regăsește în Power Editor. Mai multe detalii despre schimbare găsești aici.
– Structurarea campaniilor (va intra în vigoare din septembrie): recent, au fost anunțate modificări în rolul diferitelor structuri în ad-uri. Plecând de la structura și opțiunile, Campanie (obiective) – Ad Set (programare, buget) – Ad (creație, plasament, targetare și licitare), la noul model Campanie (obiective) – Ad Set (programare, buget, plasament, targetare și licitare) – Ad (creație)
Practic Ad Set-urile vor avea un rol mai important, iar focusul va fi mai mic pe ad în sine. Anunțul complet aici!
– Elemente noi pentru Ad-uri cu clip: a apărut Ad-ul dedicat vizionării de clipuri, cu butoane dedicate, date mai relevante în insights și mai mulți indicatori urmăriți.
Indicatorii sunt mulți, noi, se regăsesc în insights și arată cam așa:
– Mărime ad-uri coloana din dreapta: pentru că, în timp, s-au dovedit ineficiente și mulți advertiseri le evită, lumea nu prea dă click pe ele, cei de la Facebook le-au schimbat. Sincer, nu prea știu cum să catalogez modificarea asta… nu mi se pare foarte eficientă, dar nici nu am testat să văd ceva rezultate.
Pentru utilizatori:
– Clipuri cu autoplay pe scroll: poate una din cele mai enervante modificări aduse la newsfeed, clipuri care încep să meargă în funcție de scroll. Cei de la Facebook vor să pună mai mult accent pe conținutul video, îi dă un reach mai mare în postări, arată pe newsfeed din ce în ce mai multe clipuri și bagă utilizatorului pe ”gât” autoplayul. Partea bună este că nu au sonor când încep, partea proastă este că video contentul e destul de scump pentru majoritatea advertiserilor.
Consecința este: o groază de clipuri descăracate din youtube și aduse pe Facebook (majoritatea conținut mai prost decât pozele cu pisici).
– Secțiunea de about din profile: e mai bine organizată, arată mai bine și pare mai serioasă. Nu o are încă toată lumea, dar în curând va ajunge pe la toți.
Cam astea îmi vin în minte acum, dacă îmi mai aduc aminte de ceva le voi adăuga.
Google a fost ceva mai rezervat vara asta. A făcut un update algoritmului, a făcut ceva schimbări în panoul de adwords și a anunțat eliminarea termenilor exacți din campanii.
Despre modificările la algoritm aici, iar despre termenii exacți poți citi mai multe aici.
În alte știri, Twitter se schimbă și se apropie de Facebook, iar asta nu e neapărat de bine, toate detaliile aici.
Dacă vrei să fii la curent cu toate modificările apărute vara asta în Social Media și vrei să înveți cum să le aplici, vino pe 13 și 14 Septembrie la cursul practic de marketing online, Laboratorul de Online de la Cluj, unde vom discuta și lucra practic pe aceste exemple.
Dacă te vei înscrie din partea mea poți folosi codul ROMKT25 și vei obține o reducere de 25% din fee-ul cursului!
Detalii și înscrieri aici: laborator.cabinetuldebusiness.ro
Leave a Reply