De ceva timp tot se fac speculații în ceea ce privește rolul aplicației Messenger în strategia de promovare pe Facebook, iar acum totul apare din ce în ce mai clar.
Nu este vorba de ceva agasant, nu este stilul Facebook, ci este mai degrabă o integrare care pune accent pe interacțiune și pe istoricul de interacțiune cu clienții tăi.
Messenger placement
Totul începe în secțiunea de placements, din realizatorul de reclame, unde a apărut și Messenger, iar acesta poate fi selectat doar individual, creând astfel un nou tip de reclamă.
Practic, vei realiza o reclamă prin care să interacționezi doar cu cei care au mai interacționat deja cu pagina ta prin mesaje. Pentru ca acest lucru să funcționeaze, trebuie să ai create audiențe specifice pe baza celor care au trimis mesaje către pagina ta (este posibil să nu fie încă pe deplin funcțională secțiunea pentru realizarea audiențelor de interacțiune prin mesaje, deci s-ar putea să trebuiască să mai aștepți puțin).
Ultimul pas este să realizezi vizualul reclamei. Important este să ții cont de faptul că nu mai este vorba despre o simplă reclamă, este vorba de un mesaj personal, adresat direct unor persoane care îți cunosc brandul.
Sunt 3 secțiuni de poză, o imagine și un CTA. Cam tot ce ai nevoie pentru o astfel de campanie.
Messenger CTA și destinație
Messenger se mai poate folosi și cu rol de CTA, în mai multe formate de campanie. Practic, reclama se va realiza la fel ca una clasică, dar utilizatorul când va da click pe aceasta, va intra în conversație cu pagina prin Messenger.
Se poate personaliza și mesajul de întâmpinare când utilizatorul inițiază conversația, iar structura reclamei este la fel cu cea optimizată pentru clickuri pe site.
Integrarea, în ambele cazuri este cât se poate de neinvazivă, dar touși poate fi. Din acest motiv trebuie folosită ca metodă ”B” de promovare pe Facebook:
- atunci când există o persoană care să răspundă constant mesajelor de pe pagină
- în cazul anunțării unei campanii de Black Friday, fiind direcționată către o audiență ”caldă”
- în cazul în care produsul sau serviciul promovat are un grad ridicat de complexitate și este nevoie de lămuriri
- cu specificația clară de CTA: ”dacă dai click pe reclamă, vei ajunge să discuți cu noi”
Spor la ad-uri! 🙂
Leave a Reply