Trebuie să recunosc faptul că nu prea îmi plac vizitele la dentiști. Deloc! Din nefericire, trebuie să merg cam des pentru că dinții mei nu sunt cei mai puternici și tot apar probleme.
Ca marketer, mă fascinează acest domeniu și tocmai de aceea m-am hotărât să scriu articolul, util probabil oricui deține un cabinet stomatologic sau lucrează în domeniu.
First things first!
Nu e un secret, cea mai bună strategie de marketing pe care o poate avea un dentist este să fie bun! Nu e un clișeu, chiar trebuie să fie bun (o să explic ce înseamnă asta), pentru că metoda cea mai eficientă de a atrage clienții este prin recomandare.
Pentru mine, cel puțin, pentu a recomanda un dentist, acesta trebuie să:
– facă tot posibilul să nu mă doară
– să îmi explice la fiecare pas ce are de gând să facă
– să îmi povestească ceva în timp ce lucrează (fără prea multe întrebări)
– să facă o lucrare de calitate (plomba să rămână acolo mai mult de o lună)
– să fie curat (el și tot cabinetul)
Bun, dacă toate lucrurile astea funcționează este un prim pas în dezvoltarea strategiei de marketing, pentru că ține foarte mult de experiența ”utilizatorului” și în acest domeniu este esențială!
Sistem de recomandări
Pentru că domeniul se bazează pe recomandări, trebuie cumva să le controlezi. Dacă îndeplinești punctele de mai sus clienții vor veni, dar poate nu la fel de repede pe cât ți-ai dori, așa că trebuie să faci ceva în plus.
Trebuie să construiești un sistem de recomandări prin care să încurajezi cleinții tăi să te recomande, să dai cărți de vizită, să oferi clienților fideli care aduc alți clienți discounturi, etc.
Poziționează-te!
Foarte puțini dentiști sau cabinete înțeleg importanța și relevanța brandingului. Fie că este vorba de un singur doctor sau de o clinică, trebuie cumva să fie recunoscută.
De obicei se merge doar pe numele dentistului, dar și vizualul este important. Fă-ți un logo, pune-l în caseta luminoasă, pune-l pe cărțile de vizită și folosește-te de el. Comunică prin asta ceva ce te face unic, o abilitate care te scoate în evidență.
IMPORTANT: nu trebuie neapărat să pui în logo doar un dinte, toată lumea face asta, nu înseamnă nimic și nu comunică ceva anume.
Promovează!
Poate nu este cheia strategiei de marketing, dar este o componentă importantă. Nu văd ceva clasic în promovarea unui cabinet stomatologic, văd ceva apropiat de acea calitate unică, ceva între clasic și ieșit din comun precum exemplul de mai jos:
Sau dacă vrei să faci ceva clasic, folosește un copy bun:
Intră pe online!
Mai ales în cazul clinicilor prezența online este din ce în ce mai importantă. Îmi arăta zilele trecute Cristina un site foarte fain al unei clinici din Timișoara, www.teamdentalclinic.ro.
Pe lângă faptul că arată bine, chiar transmite ceva. O echipă tânără care pune accent pe asta, un site bine aranjat, multe poze, descrieri clare și o pagină de Facebook decentă (plus asistente foarte draguțe).
Dacă mă voi muta în Timișoara vreodată, cu siguranță la ei mă voi duce!
Pe lângă toate cele enumerate mai sus se poate realiza și un blog care să dea un plus de încredere întregului sistem.
Later edit: Facebooka lansat un nou tip de ad-uri care ar putea ajuta foarte mult orice cabinet, am scris despre acest tip de ad, aici:
Află cum să atragi clienți din online în offline!
Revenind la clienți!
Vorbind la început de lucrurile de bază, nu pot să nu închei tot cu ceea ce faci cu clientul acolo. Pe lângă înlăturarea fricilor de durere sau necunoscut, fă ceva în plus pentru clienți, ceva memorabil.
De exemplu, dentistul la care tot merg când sunt în Italia, îmi dă de fiecare dată o periuță de dinți profesională (nu știu ce înseamnă asta, pentru mine e la fel ca una normală). Pe el nu îl costă mult, dar pe mine mă lasă cu o impresie bună.
Acum nu trebuie să dai ceva gratuit neapărat, dar e bine să faci ceva în plus astfel încât experiența clientului să fie unică și să îl surprindă.
Sunt cu siguranță multe lucruri ce ar trebui să facă un dentist sau o clinică dentară și pe măsură ce-mi vin idei le voi adăuga aici.
Dacă ai exemple bune le poți lăsa în comentarii și dacă cunoști oameni care lucrează în domeniu trimite-le articolul, poate îi va ajuta!
P.S: ca marketer, mi-e greu să folosesc termenul ”pacient”, de aceea am folosit ”client” 🙂
Pentru promovarea eficientă pe Facebook descarcă acest ebook!
August 22, 2014 at 14:50
Foarte interesant articolul! Multumesc !