Dacă te pasionează Marcom-ul și ești în căutare de un loc de muncă în România, cu siguranță nu ai o misiune ușoară. Spun asta pentru că am trecut și eu la un moment dat prin acest pas și a fost destul de greu să găsesc ce căutam.
M-am uitat de curiozitate peste câteva site-uri care oferă locuri de muncă în domeniu și am observat că nu prea ai ce găsi:
Cele mai multe job-uri se găsesc pe www.jobinmarketing.ro cam 900, dar și pe ejobs.ro (cam 370), bestjobs.ro (200) sau pe myjob.ro (puțin peste 100).*
*Dacă mai cunoști și alte site-uri mi le poți sugera în comentariul tău.
Din păcate doar cam 50% din aceste joburi sunt joburi in marketing sau apropiate de acest domeniu, în rest fiind multe joburi pe telesales, operator call center sau alte mlm-uri.
Asta înseamnă că, pe foarte puține joburi care sunt legate de marketing, există o concurență foarte mare, ceea ce nu este rău pentru angajator, dar nu este bine pentru candidat.
De ce se întâmplă asta?
Lipsa unui număr ridicat de joburi in marketing se datorează în mare parte percepției pe care o au managerii atunci când vine vorba de marketing în general și anume că nu este neapărat nevoie de un om responsabil pe acest departament, patronul ”se pricepe” și la asta. Ar mai fi de luat în calcul și faptul că mulți angajatori preferă să caute angajatul din ”aproape în aproape”, fără a face public locul disponibil, pentru a găsi o persoană potrivită pe bază de recomandări și pentru a economisi timpul cu interviurile.
Asta se întâmplă în cazul majorității IMM-urilor de la noi din păcate, iar firmele mai mari sunt mai deschise în căutarea publică a unui angajat în marketing, dar au și pretenții mai mari.
Plus că știm bine care a fost cel mai sacrificat departament atunci când a venit ”criza”…
Ce poți face tu în acest caz?
Dacă ești în căutare de un loc de muncă în marketing trebuie să te pregătești cât mai bine (pentru că ai concurență serioasă).
În primul rând e nevoie să te specializezi: alege un domeniu al marketing-ului care să îți placă și învață cât mai multe despre el (fie că e vorba de social media, advertising sau direct marketing). De obicei firmele au nevoi specifice atunci când vine vorba de marketing și o specializare te poate ajuta în găsirea unui job.
Pregătește un portofoliu: mare parte din domeniile marketing-ului se bazează pe a crea ceva (materiale vizuale sau campanii) și este important să poți arăta acest ceva atunci când aplici la un job. Fie că este vorba de un proiect personal la nivel online, fie implicarea într-o campanie sau pur și simplu realizarea unor materiale vizuale pot fi determinante în alegerea ta pe o anumită poziție.
Fă freelancing sau voluntariat! În cazul în care nu ai experiență în marketing și cauți un job în acest domeniu sau vrei să îți realizezi un portofoliu poți începe de aici. Freelancing-ul este o ”ocupație” frumoasă și poți învăța foarte multe lucruri făcând asta, ba chiar poți face bani.
Iată câteva articole interesante despre freelancing:
http://romaniancopywriter.ro/5-mituri-despre-freelancing/
http://laurentiumihai.ro/munca-la-domiciliu-pe-diferite-planuri/
http://laurentiumihai.ro/castiga-bani-ca-freelancer/
De asemenea, voluntariatul este un loc bun în care poți învăța și practica marketing. Îți recomand pentru asta Prime sau AIESEC dacă ești student, dar orice organizație în care se face marketing este bună pentru practică.
Pe lângă toate astea este foarte important să citești cărți de specialitate, să urmărești site-uri de specialitate (sau bloguri), să mergi pe cât posibil la cursuri din domeniu și să fii constant cu ochii pe anunțurile de joburi in marketing disponibile!
Leave a Reply