A venit vara și am primit un ”cadou” de la Facebook. Un cadou pe care îl așteptam de ceva vreme, ce-i drept, pentru că în ultima vreme a tot fost anunțat, mai exact noile statistici.
Dacă ai mai administrat o pagină de facebook până acum, sigur ai remarcat prezența secțiunii de statistici Facebook sau Insights, dar poate ai remarcat și lipsurile pe care aceasta le avea:
- Actualizări întârziate
- Date incomplete sau ne-reale (la o simplă comparație cu Facebrands.ro îți dădeai seama de diferențe)
- Funcționalitate scăzută (perioade în care nu se încărcau deloc)
- Rapoarte limitate (din multe puncte de vedere, puteai genera o serie de rapoarte doar superficiale)
Noua variantă de statistici este (cel puțin la prima vedere) ceea ce toți marketerii așteptau, pe lângă o justificare a bugetelor investite în Facebook, date reale, raportări pragmatice și analiză detaliată.
Ce este nou?
Clarificarea metricilor ”People talking about” și ”virality”: dacă până acum era un mister total, people talking about (cel mai important indicator după părerea mea) este determinat de:
- Numărul de like-uri la pagină
- Interacțiunile cu fanii (numărul de click-uri primite, like-uri la postări, comentarii și share-uri)
- Tag-urile primite de pagină
- Check-inurile făcute la pagină sau alte menționări directe
Virality a devenit acum ”Engagement rate” și ia în considerare like-uri, comment-uri, share-uri, dar mai ales click-uri (noutate).
Analiză detaliată a fiecărui post: se poate analiza fiecare post în parte având într-un singur loc toți indiactorii principali (like, share, la câți oameni a ajuns), dar și număr de click-uri sau indici negativi (ascunderea post-ului, unlike-uri, menționări spam). Pe lângă asta putem vedea și ce fel de postare are mai mult succes pe pagina noastră.
Un mare plus la încărcare: datele se încarcă mult mai repede și mai bine deși sunt mai numeroase și complexe.
Design mai atractiv: un pas înainte s-a făcut și la design, chiar dacă nu este un elemnt funcțional sau decisiv, ajută la înțelegerea rapidă a rapoartelor și a indicatorilor, dând astfel o claritate ce lipsea vechilor statistici Facebook .
Date mai complete și mai utile: marele câștig stă de fapt în noile date puse la dispoziție, dar și în calitatea expunerii acestora. Practic avem la dispoziție mai mulți indicatori, putem genera rapoarte mai clare și putem analiza chiar comportamentul fanilor noștri (exemplu graficul care arată orele la care stau fanii pe Facebook) sau traficul pe pagina noastră cu tot cu surse.
Așadar pot spune că Facebook s-a mai maturizat și a devenit mai pragmatic. A realizat că nu poate duce o ”bătălie” cu alete rețele de socializare mizând doar pe momentum și pe faptul că este ”la modă”, așa că încearcă să ne mai îndulcească pe noi marketerii cu ceva nou.
Totuși s-ar putea să ne plictisim repede de asta și să vrem ceva mai mult 🙂
0 Comments
1 Pingback