Astăzi e ziua cea mare, ziua în care cei de la Google pornesc ”cruciada” împotriva site-urilor neprietenoase cu dispozitivele mobile.
Site-ul tău este pregătit oare pentru a nu fi penalizat?
Nu știu câți pot răspunde afirmativ la această întrebare, dar cu siguranță majoritate site-urilor din România sunt lovite din plin de această nouă modificare a algoritmului.
Modificarea algoritmului presupune penalizarea site-urilor care nu sunt adaptate pentru dispozitivele mobile și retrogradarea acestora cel puțin din căutarile de pe mobil.
Înțeleg pe toată lumea…
Ca om de online înțeleg de ce e greu să-ți adaptezi site-ul pentru varianta de mobil: costuri, bani, programatori, designeri și iar costuri.
Pe de altă parte, ca utilizator, în anul 2015 este enervant să intri pe un site care nu se adaptează, care are fonturi mici, link-uri ascunse și pe care trebuie să dai zoom la fiecare centimetru pătrat să poți da click.
Și îi înțeleg pe cei de la Google, mai ales că, cel puțin în State, volumul de căutări de pe mobil va depăși volumul căutărilor desktop anul acesta:
La ce se uită algoritmul?
În primul rând la ansamblul adaptării pentru dispozitivele mobile, dar mai exact la:
- fonturi (cât de ușor se citesc)
- design (cum se redimensionează)
- linkuri (densitatea lor)
- erori
- plugin-uri incompatibile
Ce poți să faci?
Să începi dezvoltarea unei variante de mobil ar fi cea mai bună variantă, evident. Dacă este prea costisitor, atunci trebuie să lucrezi la ce ai până acum, rezolvând fiecare din problemele enumerate mai sus.
Până atunci poți trece site-ul prin instrumentul de verificare de la Google, unde vei primi și feedback punctual:
Mobile-Friendly test by Google
Leave a Reply