De câteva săptămâni, Facebook a anunțat eliminarea regulii de 20% text în imaginile folosite în Ads, iar acum s-a propagat cam în toate conturile.
Eliminat e un cuvânt mare, mai degrabă am putea spune că a ”liberalizat” utilizarea imaginilor cu mai mult text pe propria răspundere, iar campaniile în care imaginile au mult text vor avea de suferit la nivel de reach.
Scăderea reachului este drastică, iar asta duce la creșteri masive ale costului per click în cazul imaginilor cu mult text. Se pare că o imagine poate fi încadrată în una dintre cele 4 categorii de mai jos, în funcție de densitatea textului:
Sunt și câteva excepții care pot fi acceptate precum: postere de filme, infografice, fotografii de produs sau coperți de cărți. Logo-urile, numerele sau watermarkul nu se numără printre aceste excepții.
Una dintre veștile bune este că faimosul grid tool, în care trebuia să bifezi singur pătrățelele în care apărea text s-a modificat și a devenit ceva mai precis și mai clar. Îți recomand să îl folosești mereu atunci când ai imagini cu text, nu de alta, dar e bine să fii pe aceeași lungime de undă cu cerințele celor de la Facebook (îl poți accesa AICI).
A apărut și o notificare automată care te avertizează atunci când textul este prea dens într-o imagine, direct în realizatorul de reclame.
Astea de mai sus sunt notățile, întrebarea naturală ar fi: ce facem acum?
Răspunsul este unul foarte simplu, după părerea mea: la fel ca înainte! Trebuie să continuăm să luăm regula de 20% ca fiind încă în ”vigoare” și să nu o încălcăm, iar asta dintr-o serie de motive:
# reclama pe Facebook este un mijloc, nu o finalitate (nu trebuie să dăm direct în ad toate detaliile posibile)
# cu cât crește densitatea textului, cu atât scade atenția utilizatorului (garantat)
# majoritatea celor care depășesc regula, o fac în mod inutil, majoritatea informațiilor ce apar în imagini pot fi mutate în secțiunile de text dedicate
# orice design și cantitate de informație se poate adaptata pentru a respecta această proporție
# imaginile pot spune mai mult decât 1000 de cuvinte, așa că pune accent pe creativitate.
Nu cred că este o schimbare prea fericită și asta pentru că știu foarte multe campanii blocate din cauza acestei reguli în trecut, realizate de oameni care nici măcar nu știu să acceseze Ads Manager și care acum vor porni, dar nu vor face performanță. Celor care se bucură de schimbare și care au tot așteptat-o, le sugerez s-o ignore și să se concentreze pe a crea imagini care să crească CTR-ul campaniilor.
Spor la ad-uri! 🙂
Leave a Reply