Sincer să fiu nu prea am fost un mare fan al ad-urilor pentru Facebook pe mobil. Am fost reticient, am crezut că sunt inutile și că oamenii nu dau click pe ele.
Total greșit! De 2 luni urmăresc constant randamentul ad-urilor de pe mobil și acum pot trage câteva concluzii interesante.
Înainte de toate activează-le!
Atunci când creezi un ad ai opțiunea de a dezactiva ad-urile pe mobil, desktop sau din coloana de pe dreapta. Îți sugerez să lași active cele pentru mobil și cele pentru desktop și să dezactivezi ad-urile din partea dreaptă (au cel mai mic CTR și sunt cam inutile, poate acest lucru se va schimba de când au apărut în varianta mare, dar nu sunt prea încrezător).
Câteva lucuri despre ad-urile pentru Facebook pe mobil:
# folosește poze clare, cu foarte puțin text, deloc dacă e posibil (pe mobil totul apare mai mic și nu toată lumea are tabletă de 10)
# încearcă pe cât posibil să adaugi un text orientat spre call to action (asta e valabilă și pentru desktop)
# lucrează pe landing page-uri adaptate pe mobil (traficul venit din f. mobile ar trebui să ajungă pe un site adaptat, dacă nu avem CTR bun, dar conversie slabă – logic)
De ce sunt bune ad-urile pe mobil?
Analizând câteva date pentru ultimele luni am observat că:
# CTR-ul pentru mobil este, în medie, de 2,8 – 3,2 %, iar cel pentru desktop este de 1,2 – 1,8%
# CPC-ul mediu pentru mobil este de 0,08, iar cel pentru desktop este de 0,16
# La nivel de reach și acțiuni ad-urile de pe desktop stau mai bine, dar sunt mai puțin eficiente având în vedere cele de mai sus
Așadar, ad-urile pentru Facebook pe mobil sunt mai eficiente decât cele clasice și trebuie neapărat incluse în strategia de campanii CPC.
Pe de-o parte, este normal să fie așa. În mare parte, oamenii care folosesc Facebook pe mobil, nu deosebesc ad-urile de celelalte postări și interacționează cu ele mai bine.
Despre targetare:
Atunci când vrei să realizezi o campanie și pe mobil, trebuie să mai ții cont de un aspect: publicul tău folosește dispozitivele mobile?
Mai nou putem afla asta folosind instrumentul pus la dispoziție de Facebook, Audience Insights (am scris despre el aici).
De exemplu, conform Audience Insights tinerii din România cu vârsta cuprinsă între 21 și 25 de ani intră pe Facebook folosind varianta combinată desktop și mobil, mai mult decât media utilizatorilor de Facebook. Dacă îi ai în vedere atunci trebuie neapărat să incluzi în campania ta și ad-uri pentru mobile.
Știm cu toții că smartphone-urile și tabletele sunt viitorul, toată lumea va avea cel puțin un astfel de device și se va conecta de pe acesta la Facebook.
Nu mai are rost să spun că trebuie să ne adaptăm și că sunt variante bune, dar pe lângă aceste campanii, trebuie să facem și site-urile responsive și adaptate, dacă nu tot ce am scris mai sus e degeaba.
Voi reveni cu un alt articol în care voi compara rata de conversie a ad-urilor clasice cu cele de pe mobil, cu siguranță vor fi date interesante.
0 Comments
1 Pingback