Scriam în acest articol despre cum arată reach-ul organic pe Facebook în acest moment, cum se calculează și trebuie făcut pentru a fi menținut la un nivel acceptabil.
Am observat totuși că în ultima lună reach-ul parcă a mai scăzut puțin și am făcut o scurtă analiză să văd pe date care e realitatea.
Uite ce a ieșit:
Am analizat 7 pagini de Facebook, fiecare cu un număr diferit de fani să văd cum au evoluat în perioada 15 Martie – 14 Aprilie 2014 comparativ cu perioada 15 Aprilie – 15 Mai 2014.
Am calculat reach-ul mediu organic general folosind opțiunea export data din insights, raportarea post data level.
5 pagini sunt mai mici, au sub 10.000 de fani, pentru că pe aceste pagini am observat o scădere mai mare, iar 2 sunt mai mari.
Iată graficul cu evoluția comparativă a reach-ului mediu pe paginile cu mai puțin de 10.000 de fani:
Din cele 5 pagini doar una a înregistrat creștere față de luna precedentă, datorată în mare parte unor postări performante care au ridicat media.
În rest, toate paginile au scăzut, media scăderii fiind de 20% față de perioada precedentă.
Pe de altă parte, situația în cazul paginilor mai mari stă cam așa:
De menționat este faptul că pagina cu aproape 50.000 de fani este o pagină de blog și din acest motiv reachul este atât de mare.
Totuși, și în cazul paginilor mari trendul descendent se respectă, ba chiar în cazul paginii cu 66700 de fani scăderea este foarte mare.
Așa cum presimțisem, ceva s-a întâmplat cu reach-ul organic în ultima perioadă. Cei de la Faceook nu au anunțat nimic oficial, s-ar putea să fie din cauza sărbătorilor de la finalul lui Aprilie, dar cu siguranță avem parte de o scădere.
Ce a mers bine:
Am observat și câteva lucruri interesante în ultima perioadă, cum ar fi de exemplu reach-ul ridicat de care se bucură postările video (cele încărcate direct pe Facebook, nu link către surse externe).
Alte tipuri de postări destul de eficiente sunt cele cu link sau doar text, față de cele cu poze.
În rest, mergem înainte, așteptăm să vedem cum va evolua reach-ul organic și mai ajutăm cu câte un boost 🙂
sursă foto 1 www.socialmedialondon.co.uk
May 16, 2014 at 18:02
Ovidiu, sunt curios ce ai postat pe paginile alea si cat de frecvent.
Eu la o pagina cu 5000 de fani si 1-2 postari/zi, am avut o dublare a reach-ului total ( adica pe 28 de zile ) de la 9210 la 18657 in intervalele specificate de tine.
99,99% din postari sunt linkuri catre blogul meu.
Am renuntat la poze si citate motivationale si nu am dat nici macar un boost deaorece am constat ca de fiecare data cand dadeam boost, reach-ul natural scadea.
Asa ca din punctul meu de vedere, facebook isi face treaba si arata fanilor exact ce vor sa vada. Ca banuiesc ca de asta au dat like, ca sa fie la curent cu ce public. Iar pe proprietarii paginilor care sunt dispusi sa plateasca, ii santajeaza sa plateasca si mai mult.
May 17, 2014 at 11:44
Asta cu boost-ul am observat-o și eu. Legat de ce spui tu, este o mare diferență între paginile comerciale și paginile de blog, oamenii interacționează diferit și reach-ul crește considerabil (vezi exemplul paginii mari cu aproape 50.000 de fani).
Problema e că la paginile comerciale trebuie să diversifici și să folosești boost neapărat pentru a fi eficient…
May 17, 2014 at 12:11
Da, asa este, la paginile comerciale este un pic mai greu sa fii relevant.
Dar cu un pic de creativitate se poate si acolo.
Problema brandurilor este ca de obicei nu stiu exact ce vor din social media.
Vor sa faca vanzari sau vor doar ca oamenii sa stie ca exista? Ori le vor pe amandoua?
Intra pe facebook si vezi pagina asta: https://www.facebook.com/tonypoptamas
270.000 de fani – 1.700.000 “talking about”.
Cu toate astea, nu stiu cat de bine vinde, pentru ca tipul este muzician, dar n-am vazut sa posteze muzica pe pagina lui.
Pe de alta parte, ia exemplul “Humans of New York” despre care am scris in ultimul meu articol.
Tipul ala a reusit cu ajutorul comunitatii sale sa ajunga nr. 1 in New York Times bestseller.
Daca analizezi, o sa vezi multe diferente intre cei doi.
May 18, 2014 at 19:11
Da Paul, de acord cu tine,creativitatea și conținutul sunt baza 🙂