Săptămâna trecută în cadrul Laboratorului de Online de la Sibiu am discutat pe larg despre cum ar trebui să arate abordarea conținutului pentru postari pe Facebook.
Pornind de la premisa că această rețea este cea mai utilizată din România, are o cotă de piață imensă și testat, dacă este folosită corespunzător îți aduce rezultate uimitoare, am atins subiectul conținutului în postări.
Există multe sfaturi peste tot în online, mulți specialiști te pot sfătui într-un fel sau altul, dar la finalul zilei ceea ce contează este să creezi prin aceste postări o interacțiune naturală în rândul comunității.
E important să arăți latura umană a brandului pe Facebook, să fii prietenul ”fanilor” tăi, pentru că asta înseamnă de fapt să fii prezent pe o rețea de socializare.
Am extras din curs o serie de reguli generale, dar esențiale atunci când vine vorba de postări pe Facebook și conținutul adecvat acestora:
# Prin postări trebuie să aduci o noutate!
Nu mă refer neapărat la știri din domeniu sau despre tine. Postările trebuie să aducă elemente de noutate, lucruri pe care fanii tăi nu le cunosc, lucruri impresionate care să genreze interacțiune, fie că faci asta prin text sau prin vizual.
De asemenea trebuie să fii și cât se poate de original. Dacă preiei conținut pe care toată lumea îl preia elementul de noutate dispare total și nu poate fi vorba de originalitate. Încearcă să fii tu cel de la care se preia conținutul.
# Vorbește despre brandul tău!
Ceea ce oamenii încă refuză să înțeleagă este că pe Facebook să vorbești despre brandul tău, despre firma ta, nu este un păcat și trebuie absolut evitat!
Din contră! Pe Facebook trebuie să vorbești despre tine, să le spui oamenilor ce faci, pe unde ai fost sau unde mergi, ce fac angajații tăi sau cine sunt ei.
Este singurul loc în care poți să socializezi cu oamenii într-o relație de tip om – brand, unu la unu!
Dacă tu comunici zilnic oferte sau faptul că vrei să vinzi un anumit produs, oamenii se vor plictisi de tine și de rigiditatea ta.
Marele secret pe Facebook este să folosești pagina de brand ca și cum ai folosi un profil personal și să tratezi fanii ca prieteni!
Un exemplu (a se observa media paginii și numărul de fani)
# Adaugă valoare!
Mai ales atunci când vine vorba de postări comerciale. Dă sfaturi despre produs sau ofertă, pune totul într-un context din care oamenii au de câștigat mai mult decât un x% reducere.
Până la urmă, online în România, se cumpără pe încredere, reduceri face oricine, tot timpul.
# Rupe monotonia!
Dacă faci același lucru pentru mult timp, chiar și respectând regulile de mai sus, riști să devii monoton și neinteresant.
De aceea din când în când trebuie să vii cu ceva nou, un concurs, o provocare sau o idee virală. Știu că pare greu, dar sunt acele mici acțiuni punctuale în care trebuie să folosești 100% creativitate pentru a surpinde și pentru a atrage oameni noi în jurul brandului tău.
Pentru ca totul să funcționeze trebuie să-ți cunoști, să clarifici și să personalizezi pe cât posibil propriul brand. Dacă nu există un minim de identitate aceste lucruri nu se pot face.
Dacă nu ști clar cine ești nu poți vorbi despre tine, o regulă care se respectă și în cazul Facebook.
Poate părea complicat de pus în aplicare, dar în realitate nu e deloc. Problema este că noi înșine o complicăm prea mult.
Avem în față o rețea cu un potențial enorm de susținere a vânzărilor pe online, dar o folosim atât de impersonal și de ineficient de multe ori.
Hai să abordăm un stil mai simplu, mai personal și să ”socializăm” cu prietenii noștri.
0 Comments
1 Pingback