De prin luna noiembrie, am observat că cei de la Facebook au început să închidă conturi, atât din motive foarte clare, dar și din… greșeală.
Partea cea mai urâtă este că de cele mai multe ori conturile sunt închise fără ca administratorii să fie avertizați, se întâmplă pur și simplu. Am întâlnit din ce în ce mai multe astfel de situații și vreau să te ajut în acest articol să le eviți sau să ieși din ele.
Prevenție: tu te-ai apuca să joci cricket fără să cunoști regulile?
Oricine administrează reclame pe Facebook, înainte de a se apuca de treabă, pe lângă acele minime cunoștințe pe care ar trebui să le aibă despre cum se realizează reclamele, trebuie să citească măcar o dată, cap-coadă, regulile de bază (Advertising policies – click aici) și standardele comunității (Community Standards – click aici).
A face reclame pe Facebook fără să cunoști advertising policies este ca și cum te-ai apuca de cricket fără să cunoști regulile sau ca montatul mobilei de la Ikea fără foaia de instructaj. Înțeleg faptul că nu toată lumea își perimte sau dorește să lucreze cu o agenție sau cu cineva dedicat pe partea asta, dar citirea regulilor este chiar un lucru minim, strict necesar.
Cele mai vizate domenii de acest val de închideri ale conturilor de ads, sunt: fashion, beauty, fitness sau medical.
Dacă site-ul trezește suspiciuni, adio!
Pe lângă usability, site-ul trebuie să conțină și elemente de încredere: datele reale ale companiei, termeni și condiții, date de contact și toate detaliile despre comenzi, livrare și retur. Există posibilitatea, ca dacă aceste elemente lipsesc, site-ul să fie pus de către Facebook pe un black list, iar odată ajuns acolo, foarte, foarte greu mai iese.
Te simți ”nevinovat”, dar contul tot a fost închis?
Ei bine, dacă ai respectat primele două puncte, dar contul tău de Facebook tot a fost închis, atunci adună toată răbdarea de care dispui. Am observat că Facebook nu dă mereu motivul închiderii unui cont și cu siguranță nu anunță asta preventiv. Ce poți face în acest caz este să încerci să iei legătura cu suportul lor, completând acest formular. Cel mai probabil, dacă nu ești pe whitelist, nu vei primi răspuns din prima, așa că trebuie să insiști (chiar și de 2/3 ori pe săptămână).
Răspunsul lor nu este foarte clar de obicei, dar există cam două situații:
- este o greșeală de analiză de la ei, iar contul va fi reactivat (mai jos am primit un răspuns simpatic de la Facebook și un cupon de 20 de euro, așa ca pentru deranj);
- este o încălcare a regulilor de la punctul 1, feedbackul lor nu va fi foarte clar, dar va trebui să insiști să ceri lămuriri concrete.
După ce primești feedbackul, în cazul în care ai încălcat regulile, atunci poți deschide un nou cont, dar în care să ai mare grijă să aplici aceste reguli. Este posibil să crească CPC-ul și costurile per conversie, dar aceasta este singura soluție.
Am ales să încep anul cu acest articol, deoarece acesta va fi unul dintre așa-zisele ”trenduri” din 2017. Ah, da, trendurile nu sunt întotdeauna frumoase și pozitive.
În 2017, ori facem campanii pe Facebook cu responsabilitate și grijă la detalii, fără să mai ”bâjbâim” printre reguli și butoane, fie nu mai facem deloc…
Sper ca acest articol să-ți fie de folos, iar dacă ai trecut printr-o situație similară, posteaz-o în comentarii, pățania ta poate fi de mare ajutor pentru alții!
Leave a Reply