Acum ceva timp scriam despre faptul că Facebook a ”deschis” opțiunea de a putea realiza campanii de promovare prin Messenger, iar de când API-ul aplicație a fost făcut public, au apărut mai multe opțiuni de promovare.

În acest articol o să-ți prezint o nouă metodă de a folosi Messenger-ul pentru a putea interacționa cu clienții tăi și o idee foarte faină a unor băieți români care vor să dezvolte această posibilitate.

Bot-ul despre care vorbesc, este ChatX, iar băieții care lucrează la dezvoltarea lui își propun să facă din el o soluție eficientă care să poată completa campaniile de Email Marketing și să ușureze interacțiunea cu utilizatorii.

Principiul de funcționare este destul de simplu!

Practic, dacă îți instalezi acest bot pe site, poți direcționa utilizatorul către o discuție personalizată direct în Messenger, unde îl poți direcționa foarte ușor către a completa un formular, a se abona la newsletter sau către o altă acțiune importantă pentru tine.

Deși este vorba despre un robot, interacțiune cu el poate fi personalizată foarte ușor și va părea ca fiind foarte personală.

Odată inițiată discuția cu botul, poți trimite periodic informații utilizatorilor, ca și cum ai trimite campanii de newslettere, bineînțeles cât se poate de personalizate.

Care sunt beneficiile utlizării unui chatbot?

Pe scurt:

  • Poți genera lead-uri mult mai ușor
  • Poți simplifica foarte mult interacțiunea cu utilizatorii
  • Poți distribui mult mai ușor contentul din campanii
  • Poți personaliza campaniile în funcție de profilul utilizatorilor
  • Poți integra inteligența artificială în interacțiunea cu bot-ul
  • Rata de deschidere a campaniilor este de aproximativ 90%

Nu mai este un secret că rata de utilizare a aplicațiilor de messaging este mai mare decât cea a rețelelor de socializare clasice, iar miza de a putea dezvolta campanii pe aceste rețele este foarte mare și de viitor.

Spam?

Cei de la Facebook au anunțat că vor să monetizeze aplicația Messenger, dar provocările sunt foarte mari. Boții vor intra din ce în ce în mai mult în mixul de promovare online și ține foarte mult de noi, advertiserii să facem astfel încât acest tip de campanie să nu fie percepută ca fiind spam. Messenger-ul este mult mai ”intim” și mai personal decât emailul, iar din acest motiv trebuie lucrat cu grijă.

ChatX:

Dacă vrei să fii printre cei care vor putea testa în premieră bot-ul dezvoltat de către cei de la ChatX, te invit să intri în contact cu bot-ul lor simpatic pe www.chatx.ai și să te înregistrezi, eu abia aștept să pot testa campanii de genul acesta.

Îl las pe Daniel să-ți spună mai multe despre ce înseamnă ChatX și despre cum funcționează boții pe Facebook Messenger: