.

Cautari pe Google prin imagini: tehnologia care schimba viata

2164 de miliarde de cautari pe Google în 2013! De aici vreau să încep pentru că cifra asta sincer mă sperie!

cautari pe google

sursa insitestrategic.com

E incredibil cât de mult ne folosim de un motor de căutare, de la cele mai neînsemnate lucruri până la unele foarte complexe.

În ziua de azi, cel puțin eu, nu concep folosirea internetului fără un motor de căutare și nu mă gândesc la toate produsele Google care au intrat treptat, dar sigur în viața mea, mă refer strict la motorul de căutare.

La cum evoluează tehnologia, uitându-mă în viitor, căutarea printr-un box cu text  mi se pare deja prea banală, mi se pare îngrădită. Tocmai de aceea mă gândesc la cum probabil va arăta o ramură a căutărilor pe Google, cele prin imagini.

Ce avem acum?

În momentul de față avem cam trei variante de căutare pe Google prin imagini:

1. Varainta cunoscută (și puțin abuzată) de toată lumea, în care scriem cuvintele cheie și primim ca și rezultate pozele care conțin acele cuvinte cheie

imagini

2. Varianta interesantă, mai puțin cunoscută, prin care putem căuta direct după imagine. Căutarea funcționează pornind de la imaginea de mai sus, click pe iconița cu apartul foto, iar după ce va apărea imaginea de mai jos, upload unei poze pe care vrem să o căutăm și Google ne va afișa rezultate similare cu poza încărcată sau chiar locuri în care mai apare această poză.

cautare pe google

Pentru moment e o variantă foarte bună pentru a vedea dacă cineva ți-a furat o poză pentru care ai drepturi de autor, pentru a afla identitatea unor persoane publice (sau cu o expunere mai mare în online) sau alte informații mai puțin rafinate. De exemplu, dacă vezi o tipă/tip pe stradă și vrei să vezi cine e și ce face, cel mai probabil nu vei afla prea multe dacă îi faci o poză, pentru că instrumentul nu este chiar atât de rafinat și inteligent.

3. Varianta cu potențial, Google Goggles: este similară cu cea de mai sus, dar este dedicată dispozitivelor mobile. Google Goggles este din ce în ce mai rafinată, având deja o bază de date imensă de imagini și un filtru de matching din ce în ce mai exact.

Ce urmează?

”Teoria conpirației” spune că după ce Google Glasses va fi adoptat în masă, motoarele de căutare ale aplicației Goggles vor deveni atât de exacte, încât atunci când te vei plima pe stradă și vei vedea un tip/tipă care îți place, îi vei putea face o poză și vei afla în câteva secunde cine e, ce face, de unde vine, unde merge.

Pentru că asta e o teorie puțin cam prea invazivă în viața personală (și chiar va fi), Google îmbracă povestea asta mult mai frumos și marketează ochelarii oamenilor activi, care fac sport, explorează, gătesc sau fac ceva ce merită surprins printr-un astfel de dispozitiv.

google-glass1

Poate va fi mult mai ușor să abordezi pe cineva, știind deja câteva lucruri despre acea persoană, poate va fi mult mai simplu să cumperi ceva online sau poate o tehnologie de genul va face diferența între viață și moarte.

Un lucru e sigur: modul în care căutăm informații online se va schimba radical în următorii ani și vom evolua de la căutările banale de acum (haine damă, prețuri laptop asus) la ceva mult mai dinamic, mai diferit, cu siguranță mult mai unic și personal.

2 Comments

  1. Mi se pare foarte interesant articolul.

  2. Google Images, cu optimizarile sale, chiar te atrage sa il folosesti mult mai mult decat inainte. Cred ca dincolo de aspectele curioase, e si un important tool pentru marketing.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

*