Am tot vorbit despre audiențele pe Facebook în ultimele articole, iar asta pentru că am primit tot felul de vești bune și noi elemente de folosit în campanii.
De această dată voi vorbi despre audiențele custom, care se bazează pe interacțiunea utilizatorilor cu pagina ta de Facebook.
Mult așteptatele audiențe formate din utilizatorii care au interacționat cu contentul unei pagini de Facebook sunt disponibile în secțiunea ”Custom Audiences” și includ următoarele posibilități de setare:
- persoane care au intrat pe pagina de Facebook (chiar dacă nu au interacționat deloc cu aceasta)
- persoane care au interacționat cu postări organice sau cu ad-uri (aceasta este cea mai uilă și mai importantă)
- persoane care au dat click pe butonul de call to action al paginii (puțin relevantă)
- persoane care au interacționat cu pagina, prin Messenger (am scris mai multe despre asta, aici)
- persoane care au salvat pagina sau postări (puțin relevantă)
Cea mai utilă setare, de departe este cea formată din utiliizatorii care au interacționat cu postările paginii și cu diferite ad-uri. Construind o astfel de audiență poți valorifica mult mai bine efortul unei strategii coerente pe partea organică și poți transfera mult mai ușor utilizatorii din comunitate spre campaniile de Ads. Să nu mai vorbim de faptul că se realizează din 3/4 clickuri și nu are nevoie de un pixel pentru a putea fi activată.
Spre deosebire de audiențele custom de website, acestea pot fi realizate și pentru perioade mai lungi, 60/90 sau chiar 120 de zile. Este vorba despre utilizatori care au tot interacționat cu brandul și care deja îl cunosc, iar riscul de a-i ”agasa” cu ad-uri este scăzut, mai ales că aceștia, cel mai probabil sunt și fani ai paginii, în marea lor majoritate.
Audiențe bazate pe interacțiunea video
Un alt tip de audiențe, care au apărut de ceva timp, dar merită menționate, sunt cele formate din persoane care au interacționat cu contentul video postat de o pagină.
Se găsesc tot în secțiunea de audiențe custom ce pot fi realizate pe baza interacțiunii cu pagina și sunt potrivite pentru paginile ce pun accent pe realizarea conținutului video, fiind foarte eficiente în cadrul campaniilor de Ads.
Cu o mână a luat, iar cu alta a dat… Cam asta putem spune despre cum a abordat Facebook până acum partea organică în ultimul an. A luat din reach, scăzând interacțiunea pe paginile brandurilor, dar acum aduce tot felul de audiențe ce pot fi integrate ușor și cu rezultate foarte bune în campanii, răsplătind mai degrabă pe cei care au investit constant în creșterea unei comunități și în content relevant.
Poate că nu e prea târziu să-ți regândești strategia pe partea orgnică, iar dacă ai deja una poți să folosești cu încredere audiențele bazate pe interacțiunea direct pe Facebook. Din primele teste, par a fi mai eficiente decât audiențele custom de website.
Voi reveni cu o comparație mai detaliată, dar până atunci, spor la ad-uri! 🙂
Leave a Reply