De curând România a atins pragul de 6 milioane de utilizatori Facebook.

Penetrarea în rândul populației este totuși relativ scăzută (28%), dar în rândul utilizatorilor de internet este ridicată (70%).

Nu comentez impactul social pe care îl poate avea activitatea constantă și intensă a tinerilor între 18 și 30 de ani pe această rețea, însă cu siguranță Facebook a devenit o bună unealtă pentru advertiseri, care au la dispoziție un public cu putere de cumpărare și mai ales reprezentativ atunci când vine vorba de volum.

Povestea rețelei este de urmărit în continuare.

Personal, nu văd Facebook un cal de cursă lungă. Este un trend, în creștere, dar în viitor va scădea. Dovadă este scăderea pe care o înregistrează în țara de origine (S.U.A) și care ar putea ajunge și pe la noi în următorii ani.

Încă un argument pro-declin ar fi faptul că utilizatorii de internet ”consumă” tot mai mult conținutul simplu de tip poze/video, găsit și distribuit mai ușor pe Pinterest și Youtube.

Până atunci noi marketerii vom continua să ne investim bugetele în Facebook și (Adwords) așteptând să fim curtați și de noi rețele.

Mai multe detalii privind datele despre Facebook în România aici:

http://www.facebrands.ro/demografice.html#evolutie