Miercurea trecută am fost invitat să susțin o prezentare în cadrul Școlii ADC.

scoala adc

Pe lângă faptul că atmosfera și oamenii au fost minunați, am atins și un punct ”fierbinte” al zilelor noastre: cum faci ca profilul tău de Facebook să te ajute în cariera profesională?

Cum am ajuns aici?

Prezentarea a fost despre conținut în Social Media și cum să scrii texte de impact pornind de la analiza de brand, produs și public țintă.

După ce am vorbit despre tot traseul de realizare al unei campanii, cum discuți cu clientul, cum faci brief-ul și cum interacționează copywriterul cu omul de Social Media, am pregătit un scurt exercițiu practic în care le-am cerut participanților să se gândească la a pune bazele unui plan editorial pentru profilul lor și să schițeze categorii de postări care îi pot ajuta în poziționarea lor ca viitori profesionști în domeniu.

Fun fact:

Cam 90% dintre cei prezenți au spus că își doresc să devină copywriteri. Spun asta pentru că mai jos voi sintetiza câteva răspunsuri pe care le-am primit la acest mic exercițiu.

Răspunsuri din domeniu:

  • postări cu reclame amuzante comentate de ei

  • postări educative cu clipuri Ted

  • pentru că mulți își doresc să devină copywriteri s-au gândit și la postări de tip ”așa se scrie corect”

  • interpretări și postări personale despre anumite evenimente din domeniu la care participă

  • noutăți și știri din domeniu

  • share postărilor de pe blogul personal

De relaxare:

  • poze, multe poze din viața lor, dar apropiate de domeniu (bannere din oraș și alte poze amuzante sau serioase despre branduri)

  • muzică, muzică, muzică 🙂

A ieșit în evidență:

Diana Duca, a mers pe o strategie de tip ”no cats”, iar exemplul pentru categoria de content catchy, legat de importanța corectitudinii în postări este superb:

Imagine cu textul: ”It’s important to know grammar in order to understand the difference between <catastrophe> and <cat ass trophy>!!

Puțină teorie:

Nu mai e un secret faptul că un viitor angajator sau viitor partener de business te va căuta online pentru a putea lua o decizie și nu mai e un secret faptul că tinerii nu știu să folosească Social Media în interesul lor.

Rămân uimit de cantitatea impresionantă de conținut marca Poptămaș, clipuri stupide, pisici și alte animale care circulă zilnic prin newsfeed-uri. Să nu mai vorbesc de selfie-uri inutile cu citate inspiraționale.

facebook posting

Mi se pare atât de evident și mi-e atât de greu să scriu asta, dar o scriu pentru că la un simplu scroll pe newsfeed îmi dau seama că nu e chiar evident:

”Dragi utilizatori ai rețelelor de socializare, cu precădere Facebook, uitați de ce e bine să includeți în mix-ul vostru de postări și postări mai serioase, pentru care nu veți lua poate nici măcar un like”:

  • viitori angajatori vă vor căuta profilul și dacă vor vedea pe lângă pisici, selfie-uri și poze cu beții, postări în care să arătați că vă pasionează un anumit domeniu

  • veți atrage în lista de prieteni sau veți începe să urmăriți oameni de la care aveți ceva de învățat din domeniul vostru

  • veți învăța lucruri noi din domeniul vostru postând

  • vă veți poziționa treptat ca și profesioniști în domeniul vostru în fața potențialilor angajatori, parteneri, potențiali clienți

Wake up!

Facebook pare un loc în care putem face și spune orice, un fel de ”habitat” natural în care să ne manifestăm, dar nu este așa. Tot ce faci și ce spui aici are sau va avea consecințe la un moment dat și ar trebui să poți controla aceste consecințe. Pentru dezmățul cu prietenii apropiați îți recomand Snapchat sau WhatsUp.

Nici prea serios!

Nu vreau să radicalizez sfatul cu postările serioase. Până la urmă, Facebook nu poate fi luat prea în serios și nici nu ar trebui. La finalul zilei este important să menții un echlibru, dar să ai control prin conținutul postat asupra brandului tău.

#5tips:

Dacă ți-am stârnit interesul, pe final îți dau și câteva sfaturi despre cum ar trebui să abordezi aceste postări:

  • stabilește câteva categorii ”de brand”, din domeniul tău, pe care să le incluzi în ritmul de postări

  • asigură-te că aceste postări vor fi publice

  • când dai share unui link de articol, știre sau ceva util adaugă comentariul tău propriu, interpretarea ta

  • filtrează oamenii care ajung în lista ta: adaugă sau urmărește oameni din domenul tău și nu accepta toate cererile venite de la oameni pe care nu îi cunoști sau nu au legătură cu ce te interesează pe tine (calitate nu cantitate)

  • selectează opțiunea de a controla cine îți poate da tag în pozele de pe Facebook