Cei de la Facebook au organizat recent un webinar în care au explicat mai în detaliu ce se va schimba la nivelul news feed-ului și cum ar trebui să ne adaptăm acestor schimbări.

Webinarul a fost dedicat mai mult jurnaliștilor, dar esența rămâne aceeași pentru toate paginile. Am extras câteva informații relevante din webinar și le-am explicat, pe scurt.

Totul pornește de la cum funcționează news feed-ul și de modul în care algoritmul decide cum să afișeze update-urile.

Sunt multe componente decisive în sistemul de ranking, dar cele mai importante sunt:

  • like sau comment în relația utilizator/utilizator;
  • linkuri share-uite pe Messenger;
  • reply-uri la comentariile din clipuri;
  • interacțiunea cu o postare a unei pagini, share-uită de către un prieten (tot în relația utilizator/utilizator).

Ce înseamnă asta?

Meaningful interactions, nu doar passive consumption. Facebook vrea să încurajeze din ce în ce mai mult interacțiunea dintre utilizatori, iar asta se reflectă și în modul în care paginile vor fi favorizate sau defavorizate. Practic, Facebook va afișa acel tip de conținut pe care utiliztorii îl găsesc relevant, în primul rând.

Ce este de făcut?

Nu mai ajunge doar să vizăm interacțiunile per postare, de acum va trebui să gândim în termeni de interacțiune între utilizatori. Practic, Facebook vrea ca paginile să devină un fel de forumuri, comunități active, în care utilizatorii interacționează pe baza conținutului postat.

Ce este de evitat?

Enagagement bait, cu siguranță. Paginile ce folosesc această practică vor fi penalizate pe termen lung.

Facebook are încă o problemă și nu poate/(vrea) să facă o curățenie totală printre pagini, se pare. Nimic despre content furat și publicat în mod abuziv, nimic despre conturile  închise ale jurnaliștilor și totuși prea puțin despre bait.

Despre motivele pentru care a fost adoptat acest update, am vorbit în acest articol. Acum totul este puțin mai clar, știm ce urmează, rămâne să stabilim ce avem de făcut 🙂