Am observat în ultima vreme o tendință interesantă (poate) de a trece de la content online (vloguri, site-uri,etc) la TV. Acest fenomen s-a produs mai ales în divertisment, iar rezultatul este unul interesant.

stirile timesnewroman

Practic, în puține cuvinte, ce merge în online nu prea merge la TV. Pentru că sunt curios din fire mi-am pus întrebări, am analizat câteva situații și am găsit un răspuns.

Să le luăm pe rând.

În ultimii ani online-ul a crescut mult și la noi, a făcut mulți oameni celebrii și a devenit o rampă de lansare pentru noi vedete. Oamenii de divertisment care realizează conținut în online sunt foarte interesanți pentru televiziuni din 2 motive simple:

1. Au un public în spate deja format (aparent televiziunile speră că, aducând omul sau emisiunea la TV, vor beneficia și de fanii din spate, oameni care în mare parte nu urmăresc TV-ul).

2. Divertismentul TV a atins probabil cel mai scăzut nivel de calitate din istoria sa, pierde audiență și are nevoie de un suflu nou (glumele sunt răsuflate, replicate de zeci de ori, oamenii sunt aceiași, publicul e plictisit).

Plecând de la aceste premise televiziunile s-au uitat spre online și au început să ”pescuiască”.

Un exemplu foarte cunoscut, eșuat lamentabil este proiectul lui Mickey Hash (de la Doza de Hash), care a fost cooptat împreună cu Mihai Bendeac pentru IComedy de la Antena 1. Emisiunea se face și acum, dar fără Mickey și Bendeac, proiectul lor inițial fiind supus unor dispute mai complicate între posturi TV, dar fără prea mari rezultate.

Câteva despre Mickey Hash:

Simpatic și cu simțul umorului, Mickey a început cariera în divertisment ca vlogger și realizator al emisiunii Doza de Hash, un concept preluat de la cunoscutul Ray Williams Johnson, dar care a prins destul de bine pe la noi.

Cu o medie de 200.000 de vizualizări pe episod, Mickey a atras atenția Antenei 1 și a fost adus să facă show la TV.

Toate bune, doar că n-a mers. Audiențele n-au venit, show-ul nu a fost show, iar scandalurile au dat lovitura de grație.

Bun, dar de ce nu a mers?

Motivul este unul cât se poate de simplu după părerea mea: publicul din online pe care îl are Mickey este un public format din tineri în mare parte, consumatori de divertisment online, foarte buni utilizatori de social media, dar cu o mare problemă, nu se uită la TV.

Raționamentul logic de a-i atrage pe aceștia spre TV și a-l consolida pe cel existent nu a mers pentru că oamenii care nu se uită la TV nu se vor uita pentru că Mickey s-a dus acolo (ei sunt atrași de formatul emisiunii Doza de Hash, nu de talentul umoristic al lui Mickey).

Și mai e o problemă, publicul existent nu prea gustă glumele puțin mai ”elitiste” și nișate, gândite pentru IComedy de tandemul Bendeac/Mikey H.

Așa că, dacă vrei să împaci umorul de nișă cu cel generalist, obții o struțo-cămilă pe care nu o va aprecia nimeni. În concluzie eșecul a fost garantat.

Exemplul Times New Roman și de ce actorii contează.

De curând și cei de la Times New Roman au debarcat la TV. Mai exact la Prima TV. Se pare că ei scriu textele, fac glumele, iar câțiva actori interpretează.

Nu pot spune că și acest proiect a eșuat, dar nici departe nu e.

Având la bază argumentul din cazul Mickey Hash și adăugând un talent actoricesc slab, o regie modestă și faptul că glumele scrise au farmecul lor, emisiunea celor de la Times New Roman nu are și poate că nu va avea niciodată succesul dorit. (cei de la Forbes au analizat puțin publicul țintă al emisiunii de la Prima TV și amuzant este faptul că publicul minoritar al emisiunii cu 15%, segmentul 25 – 34 este de fapt publicul majoritar care consumă TNR în online).

 Trupa Cenzurat (Epic Show) și cum să jonglezi între online și TV.

”Ești…. dacă” i-a făcut cunoscuți. Băieții au început la Look TV emisiunea Cenzurat, iar apoi după o serie de divergențe au trecut și ei la Prima TV sub denumirea Epic Show.

Nu știu cum e Epic Show, sincer nu m-am uitat încă la emisiune, dar băieții au găsit o cale de mijloc: au avut succes la Look TV (cât se poate avea, dar au fost lideri de audiență pe acolo) și au reușit să viralizeze conținutul în online (au avut și 400.000 + vizualizări la clipuri pe Youtube).

De ce a mers?

– umorul lor e generalist (merge și la publicul de TV și la cel din online)

– au umor (da sunt chiar amuzanți, au și ceva talent actoricesc)

– s-au folosit de online în mod inteligent și eficient

Sunt curios cum le va merge la Prima, sincer poate nu e cea mai bună televiziune la care să-și pună în valoare talentul, dar le doresc succes.

Pentru a concluziona spun că trecerea din online la TV și invers nu e una ușoară deloc.

În ultimii ani publicul s-a polarizat foarte mult și puține mai sunt emisiunile/personajele care să fie pe placul ambelor tabere.

Pentru următorii care vor face pasul din online spre TV un singur sfat: analiza publicului țintă e sfântă și poate ar trebui analizată mai degrabă decât oferta financiară.