S-a încheiat și ediția 2015 a Webstock, a trecut weekendul peste, iar acum e momentul pentru a spune câteva vorbe despre ce a însemant această ediție, cea mai mare de până acum.
Este a treia ediție la care particip și am putut observa cum imensa sală de la Marriott a devenit anul acesta neîncăpătoare, s-a umplut până la refuz. Am observat de la an la an cum scaunele ajungeau tot mai în spate, dar anul acesta au fost mai multe ca niciodată.
Într-o mulțime de oameni atât de mare este inevitabil să nu te simți mic, eu asta am simțit, dar nu neapărat în sensul negativ. Atâția oameni din domeniul tău la un loc însemnă oportunitate, networking și poate idei noi, înseamnă validarea unor direcții sau conștientizarea unor greșeli.
Dacă nu era clar până acum, în 2015, onlineul este din ce în ce mai puternic, iar ideile bune și oamenii care vor să schimbe regulile jocului – ”the game changers”, se folosesc tot mai mult de acest canal pentru a arăta lumii ce fac.
Am aflat câteva povești interesante în secțiunile de conferințe, am aflat că avem infrastructură foarte bună pentru internet în România (gg Vodafone) și e din ce în ce mai evident că poveștile bune pot fi ușor viralizate pe net, indiferent dacă vorbim de oameni simpli, sportivi sau branduri.
În secțiunile de debate, răceala mea s-a luptat intens cu aerul condiționat, dar am reușit să prind ”confruntarea” între George Buhnici, Costin Cocioabă, Ioana Macoveiciuc (bloggeri) și Oana Bulexa, Monica Botez (reprezentanți agenții).
A fost o dezbatere foarte bună și utilă online-ului românesc, mai ales că s-a vorbit deschis, cu cărțile pe față despre provocările și problemele ce apar între bloggeri și agenții.
Bloggeri tineri (foarte mulți la număr anul acesta), au aflat, dacă nu știau deja, că trebuie să aibă răbdare, că bloggingul nu le va aduce milioane peste noapte și că trebuie să lucreze mult să ajungă pe lista agențiilor pentru colaborări pe bani. Aici este o întreagă poveste despre relațiile personale dintre bloggeri și agenții, despre cum poate acestea influențează cine intră și cine nu în campanii, dar prefer să nu deschid acest subiect, cred că nu e cazul de așa ceva.
Pe lângă toate astea, partenerii prezenți au avut activări interesante cu multe poze și cadouri faine (am făcut poză cu Simona Halep), am vorbit cu mulți oameni și per total m-am simțit foarte bine. Sunt de acord cu Manafu că la un număr atât de mare de oameni, evenimentul ar trebui puțin regândit ca și structură, iar personal mi-ar plăcea să dureze mai mult.
Având în vedere toate aceste aspecte, cred că ediția 2015 a Webstock a fost într-adevăr ”ulima”, dar ultima ediție așa cum o știm, anul viitor vom avea ceva diferit, cu siguranță, evenimentul a devenit prea mare și prea important pentru a nu se schimba ceva.
Felicitări echipei Evensys și mult spor în continuare, ne revedem în 2016 la o altă super-ediție!
Leave a Reply