Recent am căutat soluții de stocare a datelor în cloud. Asta pentru că mi-am pus problema cedării laptopului meu și pierderea fișierelor importante depozitate pe acesta.
Căutând și găsind soluții am identificat o serie de avantaje pentru care oricine ar trebui să folosească astfel de soluții (în afară de teama cedării dispozitivului).
Soluțiile de acest tip sunt utile deopotrivă persoanelor fizice, dar și companiilor de orice dimensiune sau echipelor în general.
Stocarea datelor în cloud este o metodă flexibilă, ușor de folosit, sigură și relativ ieftină.
O parte din avantaje sunt subliniate în acest video de prezentare a celor de la Dropbox:
https://scast.s3.amazonaws.com/cc/dropbox_intro.mp4
Pe lângă binecunoscutul serviciu oferit de Dropbox mai există și alte servicii similare. Mai jos le-am analizat pe fiecare în parte:
1. Dropbox:
- Spațiu de stocare pe mai multe nivele începând de la nivelul gratuit de 2 gigabytes (posibilitatea de mărire a spațiului în urma unor acțiuni simple sau invitații trimise către prieteni).
- Posibilitatea instalării unei variante desktop prin care se pot gestiona și în modalitate offline fișierele
- Posibilitatea de a permite accesul multiplu pe același folder/fișier (în cazul nevoii de acces comun la aceeași bază de fișiere în cadrul unei echipe de lucru)
- Mobilitate ridicată și încărcare rapidă (și la varianta free)
2. Box:
- Spațiu de stocare pe mai multe nivele începând de la nivelul gratuit de 5 gigabytes (BONUS: instalând aplicația Astro File Manager pe Android și sincronizând-o cu contul de Box primești încă 10 gigabytes în plus)
- Posibilitatea instalării unei variante desktop (mai greoaie decât cea oferită de dropbox)
- Posibilitatea de a permite accesul multiplu pe același folder/fișier
- Mobilitate medie, viteză de încărcare mică (pentru varianta free)
3. Skydrive:
- Spațiu de stocare pe mai multe nivele începând de la nivelul gratuit de 7 gigabytes
- Posibilitatea instalării unei variante desktop (similară cu cea de la Box)
- Posibilitatea de a permite accesul multiplu pe același folder/fișier
- Mobilitate ridicată, viteză ridicată de încărcare + posibilitatea realizării unor fișiere online direct în contul de skydrive precum: excel, powerpoint sau word.
- Spațiu de stocare pe mai multe nivele începând de la nivelul gratuit de 7 gigabytes
- Nu dispune de o variantă desktop în acest moment (aparent are, mulțumesc Raluca Tănase)
- Posibilitatea de a permite accesul multiplu pe același folder/fișier
- Mobilitate medie, viteză realitv scăzută + posibilitatea de a crea direct fișiere de tip excel, word, power-point și exportare în versiuni Office
Personal am cont la toți cei 4 furnizori, în total cam 35 de gigabytes, îndeajuns pentru uz personal și în scop de business deocamdată.
June 17, 2013 at 18:15
Util articolul! Personal folosesc Dropbox-ul şi am ajuns să am 52 de gigabytes liberi.
Mi-am instalat aplicaţiile Astro File Manager şi Dropbox Mobile pe telefon şi mi-au dat 48 de gigabytes pentru 2 ani.
Recomand tuturor!
June 18, 2013 at 14:05
Google Drive are și aplicație pentru desktop 😉 https://tools.google.com/dlpage/drive
De obicei de Drive mă folosesc, dar și SkyDrive mi-a plăcut.
July 14, 2013 at 18:02
Prin solutiile cloud de stocare a datelor, mie personal mi se pare ca inlocuiesti frica de a nu pierde datele de pe laptop cu frica ca informatiile tale sa fie accesate de altii. Am experimentat o situatie de acest gen cand m-am trezit in contul meu Google Docs cu niste fisiere Excel care contineau programarea schimburilor si orele lucrate la un magazin (destul de mare dupa nr. de angajati). Ce parere ai despre asta? Cat e de buna securitatea datelor?
July 19, 2013 at 20:18
Securitatea datelor la nivel de server este foarte bună și nu pot apărea probleme (asta mai ales în cazul serviciilor enumerate mai sus, sunt și altele pentru care nu garantez). Probleme pot apărea la spargerea parolei, de aceea recomand folosirea unei parole mai puternice.