Yahoo, gigantul web fără ”identitate și rațiune de a exista” cum l-au definit unii, și-a schimbat de curând logo-ul cu mare zarvă. Rezultatul final este cel de mai jos și după părerea majoritară nu este neapărat ceea ce se aștepta din partea Yahoo.
Puțină istorie:
Yahoo a fost pentru mulți ani la rând cel mai important jucător de pe piața providerilor de web mail și motoare de căutare până când Google a crescut puternic și l-a depășit atât ca și număr de utilizatori, dar și ca flexibilitate în strategia de business sau inovare.
De atunci, lipsa unor idei și direcții concrete au dus Yahoo la o prăbușire sigură pe această piață dominată de Google.
Pentru redresarea situației la cârma Yahoo a fost adusă cu surle și trâmbițe Marissa Meyer, fostă VP la Google, care și-a propus să crească numărul de utlilizatori și să îi mențină mai mult pe site-urile rețelei.
De atunci doamna CEO a trecut la treabă și a trecut la achiziții de start-upuri sau mai nou Tumblr, dar și la îmbunătățirea serviciilor oferite de Yahoo sau a platformei pe care acesta operează.
După un facelift al platformei care a lăsat mult de dorit Yahoo a depășit din nou Google în luna Iulie ca și trafic (vizitatori unici pe toate site-urile din portofoliu, fără a număra traficul venit din dispozitivele mobile).
Gurile rele spun că ar fi doar un efect de moment determinat de atenția acordată de Google dispozitivelor mobile din această perioadă.
De ce un logo nou?
Asta este de fapt întrebarea cheie. Yahoo a ales o modalitate unică pentru schimbarea logo-ului prin Yahoo! 30 days of change și prin care în fiecare zi era prezentată o nouă idee de logo, urmând ca la final să se aleagă o idee finală.
Multă agitație pentru nimic ar spune unii, mai ales că rezultatul final este mai degrabă un logo de produse cosmetice decât un logo de gigant IT. Diferența este mai jos:
Și totuși de ce a făcut asta?
Să fie pentru că Yahoo este atât de incapabil să inoveze și să definească încât are nevoie de lovituri mediatice majore pentru a se menține pe piață? Unii spun că da…
Totuși, pentru o schimbare nu ajunge doar să faci un nou logo, este nevoie de strategie, orientare, inovație și mai ales direcție.
Nici măcar Yahoo nu știe să răspundă astăzi la întrebarea: De fapt, ce este Yahoo și la ce ajută?
Leave a Reply