Zilele trecute, Călin Biriș a publicat un articol referitor la punctele slabe ale marketingului online și de ce acesta cam ”sucks”.
Analizând punctul lui de vedere tind să îi dau dreptate pe de-o parte.
Toate punctele slabe pe care le are marketingul online în acest moment, sunt slabe de fapt pentru un anumit segment de businessuri:
– cele ce nu au posibilitatea de a aloca bugete pentru campanii integrate
– unde nu există mentalitate pentru așa ceva
Pentru prima categorie, da e destul de frustrant să facă marketing online, pentru că problema principală e bugetul. Bugetul este necesar pentru a putea realiza campanii integrate, pe mai multe canale, folosind mai multe tactici.
În cazul acesta ai nevoie de timp, pe care îl eficientizezi cu cunoștințe, pe care le achiziționezi cu bani. Practic, pentru a derula astfel de campanii: nu le poți face singur și nu poți angaja o singură persoană (n-are cum să le știe pe toate). Trebuie să externalizezi către o agenție care îți va cere buget pentru alimentarea campaniei și onorariu pentru administrare.
Din păcate, asta, este o barieră în fața multor businessuri.
Pe de altă parte mai există categoria lipsei de mentalitate sau mentalitate prost formată.
De ani buni tot mă lovesc de rețeta: mi-am făcut și eu un magazin online că mi-a zis cineva că se fac bani, investesc puțin în dezvoltare, deloc în branding și după încep de capul meu cu Adwords, văd că nu merge, apelez la agenție care îmi spune că trebuie să fac și SEO și Facebook, eventual blog, mă descurajez, fac tot singur, nu merge, renunț.
Nu vreau să țin partea nimănui, fiecare are dreptate în felul lui până la urmă. Agenția nu va face niciodată mult pentru puțin, iar clientul dacă nu înțelege că în ziua de astăzi onlineul fără buget și fără să fie integrat nu merge, avem față în față două realități care vorbesc două limbi diferite.
Probabil la începuturi onlineul părea ușor, pentru toată lumea, accesibil și ieftin, dar acum nu mai e așa. A devenit ca un labirint cu multe elemente pe care nu îl vei înțelege singur și cu siguranță nu este ”soluția magică”, așa cum spune și Ciprian Gavriliu.
sursa foto strategylab.ca
Agențiile nu vor vorbi niciodată urât despre marketing online, până la urmă de aici mănâncă, dar e un moment în care să începem să fim sinceri și să spunem ”nu cred că e pentru tine”.
Totuși nu aș critica sistemul, acesta a evoluat, a devenit mai precis, mai bun. E normal să fie așa, pentru că e strâns legat de tehnologie, iar în evoluția lui a lăsat pe mulți în urmă.
Până la urmă onlineul nu mai e pentru toată lumea.
July 25, 2014 at 10:50
Fain citatul cu mancarea de caini si ai dreptate in articol, nu oricine mai poate face performanta in online 🙂
July 25, 2014 at 11:16
Mersi Călin 🙂
August 19, 2014 at 17:37
Buna Ovidiu,
Super fain citatul!
Poate totusi, cu ceva rabdare (multa) si exemple concrete, a doua categorie se poate educa 🙂
August 20, 2014 at 11:04
Da Ioana, datoria noastră 🙂