În perioada premergătoare Black Friday-ului au fost ceva probleme cu mai multe pagini de Facebook pe care le gestionăm la The Pharmacy. Atunci nu am dat o prea mare importanță acestui lucru, fiind prins de frenezia și importanța evenimentului.
După Black Friday am observat o diferențiere (mai mare decât în mod obișnuit) între postările de pe Facebook și m-am documentat puțin pe această temă.
Am plecat de la următorul aspect, pe care probabil îl știe orice manager de pagină de Facebook: postările cu link au un reach mai mare decât alte tipuri de postări (reach-ul pur, inițial, la un grad de interacțiune 0).
Pe de altă parte am observat în news feed-ul personal o creștere a viralității unor articole apreciate de către prietenii mei. Acest lucru însoțit de o postare oficială pe blogul Facebook arată că rețeaua de socializare va pune mult mai mult accent pe calitatea conținutului distribuit, cu precădere pe articole.
Practic pozele ”funny” ce tot circulă pe Facebook și care au făcut rețeaua faimoasă vor cădea pe locul doi, iar articolele interesante, ce pot crea o interacțiune mai ridicată în jurul lor vor fi favorizate.
De ce această schimbare?
Facebook se maturizează? Poate… Mai degrabă se maturizează utilizatorii care apreciază din ce în ce mai mult informațiile utile și de calitate, mai ales pe dispozitivele mobile.
Oamenii nu mai vor să vadă doar ce a făcut sau pe unde a fost ”cutare” din pozele pe care acesta le posteză (pentru asta va exista Instagram), ci vor să afle ce se întâmplă în jurul lor, să afle noutăți și să se informeze atunci când se uită prin news feed.
Pe lângă explicația oficială, Facebook își dorește să țină pasul cu rivalul Twitter și să se poziționeze și pe nișa matură, educată care preferă un alt fel de conținut, dar și să facă din ce în ce mai mult loc Instagramului.
Ce se va întâmpla de acum înainte?
Pentru utilizator, toate bune! Acesta va fi împins spre un tip de conținut diferit, poate mai bun pentru el și îl va face să interacționeze mai mult cu prietenii în jurul unui anumit subiect.
Pentru un business, mai complicat! Se pare că ”planetele” contentului de calitate se aliniază. Google a început de ceva timp să îndemne la crearea de conținut relevant pentru a putea primi ”favorurile” indexării sale, iar acum și Facebook a început să îndemne la asta.
Content is THE King, devine o deviză clară, simplă și în același timp complicată pentru anul 2014, în care, după părerea mea, dacă nu vei începe să produci conținut relevant ca și business vei pierde din toate punctele de vedere și vei observa că lumea online-ului te va plasa la periferia sa.
Leave a Reply