Nu mai e mult și începe Cupa Mondiala 2014. Mult fotbal, vedete, foarte multe controverse anul acesta, dar până la urmă așa este fotbalul, iubit și urât, plin de sentimente contrastante.

FIFA-World-Cup-2014_HD

În acest post am ales să vorbesc despre imaginea Cupei Mondiale și despre mașinăria de marketing ce se mișcă odată cu acesta.

Pentru început, am făcut un colaj cu imaginea oficială a cupei mondiale și cum a evoluat aceasta în ultimii 30 și ceva de ani. Un logo care se leagă de imaginea țării gazdă și care exprimă bucurie, mișcare sau multiculturalitate.

logouri wDe ce am început cu imaginea Cupei Mondiale?

Pentru că tot ce înseamnă marketing, mai ales pentru 2014, se leagă foarte mult de cuvintele și ideile de mai sus.

Marketing la FIFA World Cup

Cu o audiență imensă la nivel global, Cupa Mondială este cu siguranță locul ideal unde un brand să fie prezent. De-a lungul anilor, companiile mari au desfășurat forțe impresionate în ceea ce privește comunicarea pentru acest eveniment.

Un exemplu sunt ad-urile și de aceea am selecționat câteva ad-uri interesante care au fost folosite pentru un campionat mondial:

Nike vs. Adidas:

Probabil este cea mai mare rivalitate de la acest campionat după duelul de pe teren dintre Spania și Brazilia. Cele două branduri se bat de mulți ani pentru supremația vânzărilor pe echipamente sportive, iar fotbalul este o altă bătălie importantă.

Practic, bătălia se dă în câte echipe vor purta echipamentul brandului și câte vedete fac parte din strategia de imagine.

În ceea ce privește prezența pe echipamentele din faza finală situația stă cam așa:

1. Nike echipează 10 din 32

2. Adidas echipează 9 din 32

3. Puma echipează 8 din 32

Pe de altă parte sunt vedetele.

În fotbal, dacă ești un jucător cunoscut și popular, ești curtat de unul dintre cele două branduri pentru a fi imaginea oficială. Și în acest sector este o bătălie foarte stânsă între cele două mari branduri, fiecare având un ”dream team” format din super-jucători de fotbal.

Echipa Nike este formată din vedete precum Neymar, Cristiano Ronaldo, Ibrahimovic sau Rooney, iar echipa Adidas din Messi, Alves, Suárez sau Özil.

În puține cuvinte, milioane de euro în fiecare echipă 🙂

La nivel de vânzări și cotă de piață, Nike domină și s-ar putea să depășească Adidas și pe segementul de fotbal, evenimentul din această vară fiind decisiv, dar mingea (oficială) este totuși la Adidas 🙂

În concluzie, mare eveniment, mulți sponsori și foarte mulți bani (lista completă a partenerilor cupei mondiale), dar și multe controverse sintetizate în mod amuzant în clipul de mai jos:

P.S: să nu uităm de spectacolul din teren și dat fiind faptul că echipa noastră va privi competiția de la televizor (la fel ca noi), tu cu cine ții?