Faptul că un blog ajută un business cu activitate și la nivel online nu cred că mai e un secret. Așa că nu voi folosi spațiul din acest articol pentru a înșira beneficii ale utilizării unui blod de firmă.
Ceea ce vreu să îți arăt este modul în care un blog are impact asupra business-ului la nivel online, iar pentru asta voi folosi exemplul unui blog mic, fără o vechime prea mare, dar care ajută o afacere locală să aibă expunere națională.
Să ții un blog activ e greu…
Da, chiar așa e, mai ales pentru un IMM. Bugetul este limitat, mentalitatea probabil închisă și mult scepticism pentru tot ceea ce înseamnă online.
De cele mai multe ori, când discut cu un manager de IMM și îi vorbesc despre blogging și despre cât de mult poate ajuta tot sistemul de marketing online, acesta devine foarte reticient când vine vorba de costuri: administrare, strategie, copywriting, promovare și ceva basic SEO.
Pe cei mai mulți îi înțeleg. Costurile nu sunt mici și nu oricine își permite să își facă un blog și să îl țină activ, dar asta nu înseamnă că nu trebuie să îl facă.
Pentru că nu vreau să vorbesc de beneficii în general și să zic cât de bine și frumos e să ai un blog de firmă, voi aduce un singur exemplu cât se poate de relevant și de interes pentru oricine: cum influențează un blog vânzarea de pe site.
Context:
Exemplu pe care o să îl prezint vine din partea unui IMM cu activitate în Brașov, dar care are un magazin online destinat pieței naționale. Site-ul este ușor învechit și nu poate fi un exemplu în ceea ce privește conversia, dar pentru că produsele sunt greu de găsit online își face treaba onorabil cu o rată de conversie de +/- 5%.
Blogul pe care l-am creat și administrat de undeva din luna iulie a anului trecut a avut o medie de postare de 12 articole în primele 5 luni, iar în următoarele 5 luni doar 5.
În ceea ce privește traficul, media este undeva la 5000 de unici pe lună, iar traficul redistribuit către site este de 10% aproximativ.
Până aici, nimic senzațional 🙂
Parte cu adevărat intertesantă este de fapt impactul pe care îl are blogul asupra vânzărilor, iar acest aspect este surprins în graficul de mai jos:
Practic de când blogul a înceăut să aducă trafic către site, numărul de comenzi s-a dublat, iar după cum arată graficul de mai sus în acest moment numărul de comenzi depinde în mare parte de traficul venit de pe blog.
Până la urmă nu e nimic ”WOW” la strategia folosită, doar lucruri de bun simț și consecvență.
Important este faptul că orice companie poate face asta, nu trebuie să fie prea mare și să aibă bugete de mii de euro pentru online, nu trebuie să facă un efort supraomenesc pentru ca o astfel de strategie să funcționeze.
Trebuie doar să faci un blog, să scrii des, să scrii bine și să trimiți oamenii la cumpărături pe site.
sursa foto: www.bloggingpro.com
May 20, 2014 at 11:42
Intr-adevar un blog poate creste traficul unui site sau poate aduce vanzari mai mari. Cea mai mare problema pe care o au aceste IMM-uri: nu pot produce continut textual si imagine, pe care sa il aranjeze in forma de articole publice pe blog. Multe firme nu sunt in stare sa scrie un paragraf despre ceea ce se afla intr-o pagina de web sau un paragraf descriptiv despre un produs.
Aici intervin specialistii in PR sau copyright sa produca, dar acestea inseamna costuri pentru acest IMM. Se ajunge la formula ieftina: articol sarac, costuri reduse si binenteles ca rezultatele asemanatoare.
Succes la Forum.
May 20, 2014 at 12:12
Mulțumesc Bogdan!
Am spus că este o problemă de costuri, dar sunt necesare pentru a pune pe picioare un sistem bun 🙂