Recent au apărut câteva modificări în zona de bid (licitare) la Facebook. Am testat lictarea pentru achiziția de fani și mă declar farte mulțumit.
Pentru varianta clasică de realizare a ad-urilor avem mai multe posibilități de licitare acum și sunt mult mai clare, mai diversificate și parcă funcționează mai bine.
De exemplu, pentru varianta clicks to website a apărut și licitarea per ”unique daily reach” care este variantă interesantă la prea puțin utilul impressions.
Vedeta schimbărilor se află la ad-urile pentru atragerea de noi fani și în sfârșit putem licita pe costul de achiziție per fan. Înainte de această schimbare nu puteai licita pe achiziția de noi fani, iar suma se optimiza automat în funcție de targetarea pe care o alegeai pentru ad.
Am testat și funcționează bine!
Zilele trecute am făcut un ad de câteva zile cu un buget relativ mic și am vrut să testez această nouă variantă de lictare. În acest moment ad-ul arată cam așa:
Ad-ul este destul de targetat, iar la o astfel de targetare nu am obținut niciodată un cost optimizat atât de bun.
Cum am procedat:
Fiind o noutate și pentru mine am pornit licitarea de la 1 leu per fan, curios de ce urma să se întâmple, dar ma intrat după câteva ore și am observat costul opimizat undeva la 0.35-0.40 de bani. Mi s- părut mult!
Am modificat din nou licitarea și am setat limita maximă la 0.20 de bani, am vrut să forțez puțin ”mâna” și rezultatul a fost foarte bun: 0.16 de bani.
Nu m-am mulțumit nici cu atât, așa că am scăzut din nou licitarea la 0.15 bani și rezultatul este cel de mai sus.
Later edit: pentru că am scris articolul aseară și l-am publicat de dimineață, am scăzut din nou licitarea la 0.13 bani, iar acum ad-ul arată cam așa:
Costul este foarte bun, similar cu cel de click. Cu astfel de costuri este mult mai simplu să atragi mai mulți fani pe pagină, în contextul schimbărilor recente care îngreunează destul de mult interacțiunea cu fanii.
Pe de-o parte reach-ul organic tot scade și partea organică pentru o pagină este din ce în ce mai puțin relevantă, dar pe de altă parte putem beneficia și de costuri per fan din ce în ce mai scăzute. Fair enough, Facebook!
Dacă vrei să beneficiezi de costuri bune pentru ad-urile de atragere de fani, trebuie să ții cont și de targetare sau content. Degeaba vrei să licitezi pe costuri mici dacă ai o targetare prost făcută sau mesajul și partea creativă care nu atrag.
O contribuție destul de mare pentru acest cost pe care l-am obținut este și mesajul plus imaginea (am eliminat după câteva ore 2 imagini care mergeau destul de prost), iar un indicator este și rata de conversie: 712 clickuri/614 like-uri (86%).
Vești bune, anul nou aduce, spor la ad-uri!
Leave a Reply