Zilele trecute cei de la Facebook au anunțat că vor să implementeze un nou algoritm de afișare pentru ad-uri, prin care ad-urile slabe vor fi penalizate.
Este o schimbare de bun simț, care forțează advertiserii să ofere calitate, nu doar prin conținutul postat organic, dar și prin ad-uri.
Mai multe despre update:
Practic update-ul se bazează pe un experiment realizat de cei de la Facebook, prin care au urmărit comportamentul utilizatorilor față de ad-uri.
Pe newsfeed, există opțiunea de a ascunde ad-urile și de a da feedback pe motivul ascunderii. Pornind de la studiul acestui comportament, cei de la Facebook au observat că dacă nu mai afișează ad-urile raportate ca fiind ”offensive or inappropiate”, numărul de ”ascunderi” ulterioare a scăzut drastic.
Să ne înțelegem, ad-urile raportate nu au fost oprite, dar au fost afișate unui număr mult mai mic de utilizatori.
Pe de altă parte, Facebook a împărțit utilizatorii în două categorii: cei care ascund frecvent ad-uri și cei care nu le ascund. De acum înainte feedback-ul celor care nu dau feedback în mod constant și nu ascund ad-uri des, va fi cel ce va determina afișarea ad-ului și calitatea acestuia.
”When testing this update, we saw that people who rarely hide ads ended up hiding 30 percent fewer ads with this change – meaning when we listen carefully, this feedback helps us show better ads – even to those who aren’t very vocal.”
Ce înseamnă asta?
Așa cum spun și cei de la Facebook, advertiserii care oferă calitate prin campaniile lor, nu vor observa diferențe în afișarea ad-urilor, dar cei care vor fi ”raportați” de către utilizatorii care în mod normal nu dau feedback și nu ascund ad-uri, vor fi penalizați.
Este o măsură de quality control, care dă o putere foarte mare unui grup restrâns de utilizatori și care, sper eu, ne va elibera newsfeed-urile de ad-uri ca acesta:
Unde urmărești feedbackul negativ?
Cel mai simplu este să intri în Insights, și să urmărești acolo cum evoluează numărul de ”hide” și numărul de rported as spam. Dacă vrei un raport mai detaliat pe fiecare ad în parte va trebui să folosești opțiunea export și să selectezi opțiunea ”post data level”, iar în tabul ”lifetime negative feedback” vei găsi mai multe detalii.
Ce poți face?
În princpiu, numai ad-uri ”bune” 🙂
Ad-uri bune, înseamnă să fii atent la anumite detalii de bază care fac diferența între un ad bun și unul slab:
# să alegi obiective clare pentru campanii: click-uri, engagement, video views, noi fani etc.
# targetarea corectă, realizată în funcție de profilul utilizatorului stabilit pentru campanie
# partea creativă a ad-ului să fie completă și dată la feedback
sursa foto 1 www.newmediarockstars.com
Leave a Reply