Aproape de două luni folosesc noul instrument de la Facebook pentru administrarea centralizată a paginilor, administratorilor și ad account-urilor și pot trage o serie de concluzii relevante despre acesta.
La început a fost curiozitatea, apoi a fost furia, iar acum acceptarea.
Ideea folosirii unui ”master cont” pentru administrarea activității centralizate pe Facebook este o idee foarte bună și nobilă, dar modul în care a fost implementată de către cei de la Facebook nu a fost tocmai ”smooth”.
Ce face Business Manager de fapt?
Facebook Business Manager te ajută în cazul în care trebuie să gestionezi mai multe pagini de Facebook, mai multe conturi de reclame și mai mulți administratori de pagină pe diferite nivele.
Practic, este un fel de ”mama” conturilor și te ajută pe tine administrator să centralizezi toate activitățile într-un singur loc. Este ideal pentru agenții, dar și pentru companii mai mici care vor să aibă tot ce ține de Facebook la un loc.
Plusurile utilizării Facebook Business Manager
După cum poți intui, instrumentul are foarte multe beneficii, iar probabil cel mai important este cel ce ține de organizarea întregii activități și centralizarea acesteia într-un singur loc.
Poți realiza proiecte și aloca profilele colaboratorilor către acestea, poți lega conturile de reclame de pagini sau de colaboratori, poți gestiona aplicații, practic îți permite să faci conexiuni încrucișate între diferite elemente din zona de administrare pe care altfel le-ai face foarte greu.
Pe lângă toate astea, avem la îndemână Power Editorul, un lucru foarte util, mai ales că pune accent pe utilizarea acestuia în defavoarea variantei clasice.
Un alt lucru interesant este separarea acestuia de activitatea de profil. Business Manager este separat total de către profilul tău de Facebook și îți permite să îți faci treaba de administrare fără să fii ”perturbat” de ceea ce se întâmplă pe news feed.
De aici încep și dezavantajele.
Fiind un instrument separat, profilul fiind integrat în Business Manager, nu poți gestiona separat o pagină, odată adăugată.
Să zicem că ai adăugat pagina ta de Facebook în Business Manager, dar vrei să ai acces la aceasta direct de pe profilul tău. Nu se poate!
Singura variantă este să o administrezi direct prin instrument, iar asta înseamnă și imposibilitatea de a aduce conținut cu profilul pe pagină, prin share.
O altă mare problemă este îndepărtarea unei pagini din instrument. Dacă nu ai un profil extern, care să nu fie adăugat în Business Manager, îndepărtarea unei pagini din aplicație poate duce la pierderea administrării acelei pagini. Așa că mare atenție aici, dar mai ales mare atenție la conturile de publicitate care pot fi pierdute la fel de ușor.
Aceste probleme îngreunează foarte mult și exit-ul definitiv din instrument, așa că, dacă vrei neapărat să îl folosești trebuie să te gândești bine înainte de a-l instala.
Dacă mă întreba cineva acum 3 – 4 săptămâni părerea mea despre Business Manager, i-aș fi zis să nu se gândească să îl folosească, dar începând să îl folosesc mai mult și mai des, tind să concluzionez în favoarea utilizării Business Manager, mai ales pentru o agenție în acest moment.
Într-un final cei de la Facebook vor remedia bug-urile, iar în perioada următoare Business Manager va fi mai flexibil, mai complet și mai ușor de folosit, plus că un astfel de instrument era imperios necesar pentru administratorii de pagini și conturi de publicitate de pe Facebook.
Dacă folosești deja Business Manager, poți lăsa un comentariu cu plusurile/minusurile pe care le-ai întâmpinat!
April 6, 2015 at 18:01
Am trecut si pe pe business manager . Am auzit ca din Iunie doar de aici se vor putea administra paginile. Însă mi-am prin urechile. Imi sunt aprobate reclamele plătite dar cu fapte astea tot nu sunt active . Mai exact apar ca si active si tot nu merg. Oară sa fie o eroare a Facebook unui? Deoarece imi spune sa aleg alta perioada de timp.
Multumesc!
April 6, 2015 at 19:39
Ana, mai fă o verificare pe ad-uri, încearcă să mărești suma licitată și vezi dacă audiența este aleasă corect. De obicei ad-urile nu pornesc din cauza unei sume licitate prea mici sau din cauza setării incorecte a audiențe. Oricum, cauzele pot fi multiple, în Business Manager trebuie să asociezi paginile, cu administratorul și cu contul de ads manager unde este legat cardul. Mai treci odată și prin acești pași să vezi dacă este totul în regulă.
June 24, 2015 at 02:04
Acum se pare ca este obligatoriu acest Business Manager. Si daca nu am cont personal pe Facebook ce fac? Nici nu vreau sa imi fac vreodata. Folosesc FB doar pentru paginile business. Vreo sugestie cum sa am acces din nou la pagina de business? Nu inteleg de ce sa te oblige sa adopti aceasta metoda de logare.
June 24, 2015 at 11:54
Maria, nu prea înțeleg ce probleme ai legat de logare… Pentru a beneficia de toate aspectele promovării pe Facebook, în acest moment ne bazăm pe profile. Despre obligativitatea Business Manager-ului, încă nu este ceva foarte clar.