Se tot vorbește de revoluția tehnologică adusă de avansul tabletelor și telefoanelor deștepte. O simțim și o vedem zilnic. Mai toată lumea are un smartphone și din ce în ce mai mulți o tabletă, iar timpul petrecut online pe diferite rețele de socializare sau aplicații crește pe zi ce trece.
Practic telefonul a devenit parte din viața noastră, este cu noi peste tot, toată ziua.
Nu vreau să discut despre efectele sociale ale acestui aspect, ci vreau să punctez modul deficitar în care oamenii de marketing (de pretudindeni) s-au adaptat la această mișcare.
După ani în care am fost bombardați cu tot felul de reclame prin tot internetul (nu vorbesc din perspectiva marketrerului), am ajuns să simțim acest lucru și folosind zilnic telefonul sau tableta noastră.
Pe de-o parte acest lucru este normal, conținutul, aplicațiile și infrastructura online trăiește practic din asta.
Problema apare atunci când este vorba de creativitate și adaptabilitate. Logic vorbind, tehnologia a evoluat atunci și online advertisingul ar fi trebui să facă la fel. Greșit! Din păcate vedem tot cam aceleași idei folosite pentru dispozitivele de tip desktop și pe cele mobile: bannere, popup-uri, reclame de tip link + text, etc.
Statisticile sunt îngrijorătoare:
- 51 % dintre utilizatori accesează o reclamă pe smartphone din greșeală
- 79 % sunt enervați de aceastea
- 45 % dintre aceștia au susținut că reclamele îi plictisesc
Pentru a-i cita pe cei de la Hubspot: ”probabilitatea de a fi mușcat de un șarpe cu clopoței este de 116 ori mai mare decât cea de a face click intenționat pe un banner pe mobil”.
Pe un dispozitiv mic reclamele apar prea mici, pe tot ecranul sau agasante și cu siguranță inutile.
Deci ce e de făcut?
A venit momentul să fim mai creativi și să avansăm și noi odată cu tehnologia. Trebuie să folosim mai eficient această imensă infrastructură în continuă creștere prin aplicații (ne dau poibilitatea să aducem brandul mai aproape de consumator fără să fim prea agasanți), prin jocuri (nu implică un cost imens de realizare și pot deveni virale), prin conținut (poze, text, dar mai ales video) – să lăsăm consumatorii să ne facă ei virali sau prin rețelele de socializare.
Marketerii trebuie să înțeleagă că prin natura lor de dispozitive mobile (adică pot fi purtate peste tot de către utilizator), acestea au devenit obiecte foarte intime ale oamenilor, foarte diferite față de dispozitivele de tip desktop.
De fapt ce nu au înțeles marketerii este că revoluția nu este neapărat una tehnologică, este una socială.
Leave a Reply