Mulți marketeri folosesc Facebook ca și intrument de promovare sau de interacțiune cu potențialii clienți, dar puțini știu cum pot extrage date importante la nivel macro din acesta.

targeting

Am să îți arăt o metodă simplă și la îndemâna oricui, pe care am prezentat-o și în cadrul cursurilor de marketing online, prin care poți afla informații utile legate de publicul tău țintă la nivel online (valabile și la nivel offline) direct de pe Facebook.

Pasul 1: Pentru a avea acces la aceste date trebuie să intri în zona de realizare a unui ad  și să selectezi o pagină la care ești administrator.

targetare pas 1

Pasul 2: La zona de Choose your audience poți începe să te joci cu datele. Poți alege să vezi din totalul de utilizatori Facebook din România, câți sunt de sex masculin sau feminin, câți utilizatori numără un anumit oraș și câți utilizatori provin din diferite segmente de vârstă.

targetare pas 2

Datele de volum furnizate de Facebook sunt cât se poate de reprezentative din moment ce 6 milioane de utilizatori pe Facebook din aproximativ 9 milioane de utilizatori de internet.

Pasul 3: Facând click pe ”See more targeting options” poți intra în detaliile targetării Facebook și anume poți observa dimensiunea segmentului pe care îl analizezi prin prisma intereselor. Poți bifa cele deja prestabilite (generale) sau poți adăuga interese specifice pe care le consideri utile targetării tale sau chiar pagini specifice apropiate de acele interese.

În această zonă, datele nu sunt la fel de exacte ca și la cele pur demografice deoarece nu toți utilizatorii își selectează interesele sau nu toți își selectează interesele reale.

targetare pas 3

Pasul 4: Mergând la ultima zonă de targetare ”Advance targeting options” poți explora statusul relației utilizatorilor, limbile vorbite, starea civilă sau companiile la care lucrează (mediu de lucru).   

targetare pas 4

Exemplu: dacă ar trebui să  vindem articole sportive bărbătești vom putea face următoarea simulare:

Vom alege bărbații din România cu vârste cuprinse între 16 – 45 de ani (alegem segmentul cel mai reprezentativ, poate că și bărbații peste 45 sau sub 16 fac sport, dar unii sunt prea puțini, iar ceilalți nu sunt independeți financiar).

exemplu targetare

Vom selecta din zona de interese sportul – toate sporturile, iar în zonele de stare civilă le vom lăsa pe toate.

La nivelul de educație vom lăsa ”anyoane”, pentru că articolele noastre sportive se adresează oricui, indiferent de acest nivel.

Avem în target 960.000 de utilizatori care corespund cu cerințele noastre primare. Putem continua desigur să mergem și mai în detaliu, dar asta depindede specificul produsului/serviciului pentru care facem targetarea.

Sfatul meu ar fi să încerci să folosești acest instrument, în primă fază ca și instrument pentru aflarea unor date  la un nivel mai general, iar pentru realizarea unei campanii la un nivel mai specific pentru a avea un ROI eficient.

Pentru date demografice legate de Facebook în timp real poți accesa și http://www.facebrands.ro/demografice.html