Cred că aș putea să scriu un eseu întreg pe tema asta și tot nu aș cuprinde toate motivele… Totuși vreau să fac din cele de mai jos un articol util pentru oricine îl va citi și nu voi vorbi prea mult despre mine, ci voi încerca să surpind acele lucruri care fac marketingul un domeniu extraordinar, cine știe, poate voi convinge pe cineva să devină marketer.
Marketing-ul este foarte vast!
De la Social Media până la campanii de outdoor advertising, de la branding la strategia de abordare a clientului, marketing-ul este un domeniu foarte mare cu sute, chiar mii de variabile. De aceea îți este greu să te plictisești. Dacă într-o zi nu-ți mai place ceea ce faci te poți reprofila pentru că ai de unde alege.
Este un domeniu nou, în creștere.
Mai ales în România marketing-ul este un domeniu tânăr, la început (aici nu mă refer la toate doemniile sale, dar marketing ca și concept nu a apărut de mult timp în limbajul oamenilor de afaceri de pe la noi). Asta înseamnă că poți testa lucruri noi, poți aduce inovație și poți face ”ordine” în micul haos ce domnește peste această știință.
Schimbarea continuă este un motto.
Se întâmplă des să afli peste noapte că unele lucruri pe care le cunoșteai nu mai sunt valabile, afli că s-au schimbat. Mai ales când vine vorba de marketing online, schimbarea continuă și dinamismul devin stiluri de viață pe care trebuie să ți le însușești. Așa că, din nou, nu ai timp să te plictisești, pentru că trebuie să înveți ceva nou.
Va fi mereu nevoie de el.
Atâta timp cât va exista economie de piață și va fi envoie de vânzarea a ”ceva” către ”cineva”, va exista și marketing. De fapt este unul din puținele domenii despre care pot spune că va avea o durată de viață extrem de lungă.
Este o meserie liberală.
Marketerul nu este îngrădit de numere, calcule, rapoarte lungi și ședințe de raportare prelungite (sau nu ar trebui să fie). Marketer-ul este un artist, este artistul unei afaceri și ar trebui lăsat liber să gândească și să acționeze, toate limitate de profitul în urma investiției.
Este legat de acivitatea întregii organizații
Pentru a-ți putea face treaba bine pe marketing trebuie să cunoști și să înțelegi și celelalte departamente din companie: resurse umane, facturare, contabilitate, logistică, finanțe, producție, vânzări, etc. Marketer-ul lucrează cu majoritatea dintre acestea și trebuie să le înțeleagă, astfel cu timpul capătă o privire de ansamblu, nu doar asupra departamentului său, ci asupra întregii organizații.
Este și bine plătit.
În general, cam pe toate ramurile sale este un doemniu bine plătit, sau ar trebui să fie. Să ne înțelegem, sunt domenii mult mai bine plătite, dar media este destul de ridicată.
Aduce plus-valoare.
Poate și cel mai important motiv. Marketing-ul este acel departament care ar trebui să dezvolte organizația exponențial, să o cosmetizeze și să o facă prietenoasă și eficientă în vânzări, iar sentimentul sau satisfacția pe care ți-o dă acest lucru sunt greu de găsit în alte domenii.
Dacă lucrezi și tu în marketing și ai alte motive pentru care iubești ceea ce faci le poți adăuga prin comentariul tău.
Leave a Reply