Recent a venit vestea că Facebook va introduce un sistem de ”relevance score” pentru ad-uri.
Tind să cred că asta este o măsură interesantă, deși puțin controversată și nu extrem de utilă.
Faptul că Facebook penalizează ad-urile ”slabe”, nu mai este o noutate. Am scris despre asta aici!
Noutatea este că vei vedea și tu în timp real scorul ad-ului tău și îl vei putea îmbunătăți… sau nu.
Problema cea mai mare este că nu știm de fapt care sunt criteriile pe baza cărora se vor acorda aceste punctaje, așa cum spune și Dragoș în postarea sa.
Ar mai fi o dilemă, așa cum spun și cei de la Facebook: ”If you have an average score but your ad is working, you may not want to change anything.” Cum este și în viață: poate că ai note bune la școală, dar nu ai făcut ceva relevant în carieră, sau invers.
Atunci la ce ajută?
Pe tine, advertiser, te poate ajuta în cazul în care un ad performează prost, dar datele arată bine, iar motivul este necunoscut. Știu că nu este un avantaj major, dar poate fi un fel de alertă atunci când lucrurile nu merg bine. Un fel de martor din bord care îți semnalează o problemă la motor, dar o problemă pe care nu o poți identifica ușor, știi doar că e acolo și trebuie să faci ceva.
Pe de altă parte, te poate ajuta să te ”mândrești” cu scoruri mari. 🙂
Nu schimbă regulile jocului!
În fond, nu se schimbă mare lucru… Mie, cel puțin, îmi place ideea de a fi evaluat într-un fel sau altul pentru activitatea mea, dar nefiind o evaluare foarte clară atunci relevanța ei poate fi dubitabilă.
În continuare va trebui să-ți setezi corect obiectivele campaniei, să alegi cu grijă audiența (mai degrabă să o customizezi) și să potrivești totul cu partea creativă. Aceleași reguli, doar că pe note.
Începând cu săptămâna asta va începe implementarea la nivel global și pe măsură ce voi avea date și teste le voi posta pe blog sau le voi prezenta în seria de cursuri din țară.
Până atunci, spor la ad-uri!
Leave a Reply