Recent Google a lansat, sau mai bine zis a actualizat algoritmul său de indexare la Penguin 2.0.

Această schimbare a produs mare zarvă în rândul marketerilor și ca să fiu sincer ne-a cam pus pe treabă pentru a afla care sunt modificările și cum putem continua munca de SEO.

De fapt Google a dat curs ”amenințărilor” și anume că algoritmul său va favoriza conținutul (articole, video, ebook-uri, ppt-uri, webinarii) și răspândirea în rețelele sociale.

Pe scurt: nu mai funcționează să dai 150 de lei cuiva și să-ți înscrie site-ul în sute de directoare, de acum înainte va trebui să fii recunoscut pentru conținutul tău și să primești link-uri pe cale naturală, de la site-uri care apreciază ceea ce faci și ce postezi.

Mai mult decât atât, asta înseamnă că va trebui să începi să te gândești serios la marketing online ca fiind un ansamblu de activități ( Social Media, copywriting, campanii de promovare și mai ales BRANDING), nu doar creat un site cu 4 pagini și înscris în sute de directoare. Asta dacă vrei să vinzi online.

S-ar părea că ar trebui să îi fim recunoscători lui Google pentru că prin modalitatea de indexare și afișare a rezultatelor ne învață să facem marketing online, deși este evident că puțini vor alege calea cea grea de lucra la branding online și SEO pe cale naturală cu ajutorul conținutului, mulți vor continua să investească bugete masive în mai simplul aparent sericiu Google Adwords.

Cunoscând mentalitatea generală de ”vreau în prima pagină mâine” țin să precizez că dacă odată cu munca de dezvoltare a branding-ului la nivel online vei include și partea de SEO, da, va fi mai scump și va dura mai mult, dar pe termen mediu și lung:

  • te poți poziționa la nivel online într-un mod mai eficient față de concurenții tăi
  • odată ce investești în metode de SEO – Branding corecte va fi greu cuiva să îți ia locul din Google
  • vei putea educa potențialii tăi clienți și vei putea avea acces la clienți pe care altfel nu îi poți avea