Țin să precizez de la început că  prin acest articol nu doresc să iau partea cuiva în acest caz. Bineînțeles , am propriile idei și convingeri legate de acest subiect, dar ce doresc să analizez este efortul impresionant de marketing depus de către RMGC în susținerea imaginii proiectului în rândul opiniei publice.

rosia montana gold corporation

Sunt un om de marketing și înțeleg pe deplin ce înseamnă comunicarea în formarea unei păreri și în influențarea luării unei decizii.

Cazul Roșia Montană ne este cunoscut tuturor mai mult sau mai puțin, mai ales pentru că asistăm practic la o explozie mediatică pe această temă în aceste zile.

Pe scurt pentru cei ce nu știu:

  • RMGC dorește să exploateze zăcământul de aur din munții Apuseni, creând astfel câteva mii de locuri de muncă și aducând câteva miliarde de euro la bugetul statului (nu e cazul să aduc cifre oficiale)

  • Organizațiile de mediu și o parte din opinia publică sunt împotriva acestui proiect deoarece modalitatea de extracție, potrivit acestor organizații, ar aduce daune imense mediului înconjurător și patrimoniului istoric din zonă

Mai multe detalii legate de acest proiect controversat și cum a evoluat în timp poți găsi la o simplă căutare pe google sau în acest articol apărut aseară pe ZF.ro 

În ceea ce privește efortul de marketing depus de RMGC, pot spune că este unul impresionant.

Atenție: nu este vorba de un caz clasic de promovare în care ai un produs, vrei să îl vinzi și apelezi la o campanie de marketing pentru a-l face cunoscut. Proiectul nu trebuie vândut, ci acceptat de către opinia publică. Vânzarea efectivă nu se măsoară în bani ci în păreri favorabile desfășurării proiectului!

Mai jos am realizat un infografic în care am sintetizat cele mai importante detalii ale sistemului de promovare dezvoltat de RMGC:

marketing RMGC

De data aceasta nu doresc să extrag concluzii din această analiză.

Peste RMGC a plouat cu acuze de lipsă de moralitate, lobby la autorități locale și centrale, dar și cu proteste de stradă mai nou.

Nu vreau să discut despre aceste lucruri, dar ce vreau să subliniez este și concluzia studiului SOCIOPOL de acum câteva zile care ne arată faptul că 68% dintre Români sunt de acord cu începerea extracției de la Roșia Montană.

Așa că las deschisă întrebarea: campaniile și investițiile în comunicare realizate de către RMGC au avut succes?

MATERIALE INFORMATIVE:

Pagina de Facebook oficială:
https://www.facebook.com/ProiectulRosiaMontana
Dintre site-urile deținute de RMGC:
http://rosia-montana.ro/, http://www.scrisoarecatreromania.ro, 
http://www.rmgc.ro, http://rosiamontana-da.ro/,
Articole pro-partes:

Verticalnewws
Voxpublica
Paginademedia