Poate știai, dacă nu tocmai ai aflat, că pe Facebook există două modalități de a crea ad-uri: varianta clasică și varianta prin power editor.

power editor

Pe la cursuri și nu numai, sunt întrebat cum, unde și de ce ar trebui să folosească una și nu alta, iar în această postare voi încerca să clarific aceste aspecte.

Varianta clasică:

Este și varianta cea mai folosită, aparent mai simplă și cea mai la ”îndemână”. Funcționează pe principiul, alegi obiectivul și treci direct la partea creativă, unde adaugi mesajele, imagini, targetare, buget și ce vrei să obții.

În varianta clasică nu prea se face diferența între ad sets și ads. Dacă vrei să realizezi mai multe ad-uri, adaugi mai multe imagini, dar apoi trebuie să revii în Ads manager pentru a le diferenția.

Pe de altă parte, varianta clasică este mult mai simplu de folosit, este intuitivă și are o interfață mai prietenoasă.

Util pentru înțelegerea articolului:

facebook_ad_campaign_structure

Power editor:

Varianta aparent mai complicată, mai ascunsă, dar pe de altă parte foarte utilă cu multe funcționalități în plus.

Power editor se află în meniul din Ads Manager, în dreapta (vezi imaginea de mai jos) și pentru a putea fi folosit trebuie să descarci în el contul pentru care dorești să realizezi ad-uri.

power editor

Odată ajuns aici, vei trece prin pașii realizării unui ad care respectă structura campanie/ad set/ads, adică vei realiza o campanie completă trecând prin fiecare etapă, cu lux de amănunte.

Vei observa că aici vei regăsi opțiunea de programare pe ore și pe zile a grupurilor de anunțuri, dar și că va trebui să realizezi individual fiecare ad în parte.

Un alt mare plus, pe care îl vei regăsi în Power editor este modalitatea de organizare a ad-urilor pe taguri, în funcție de tipul acestora, client, obiective, etc.

Când folosim varianta clasică și când folosim Power Editor?

Răspunsul pe scurt: varianta cea mai simplă pentru tine oricând. 🙂

Totuși, există și varianta mai elaborată cu mai multe puncte:

# dacă vrei să programezi un ad să funcționeze în anumite intervale orare (îți recomand să faci asta) folosești Power Editor

# atunci când realizezi un ad pe conversii directe îți recomand să folosești Power Editor (poți folosi mai multe variante ale pixelului)

# pentru ad-uri mai simple, repetitive poți folosi oricând varianta clasică

# pentru boost post, varianta clasică este de ajuns

# dacă vrei să faci A/B testing pe ad-uri diferite din același ad set, o variantă bună este Power Editor

# dacă realizezi ad-uri de mai multe tipuri, pentru mai multe construi, clienți diferiți, Power Editor este varianta de ales

# pentru a-ți organiza mai bine targeturile și profilările folosește cu încredere Power Editor

# pentru gestionarea ad-urilor îți recomand varianta clasică, eu pe asta o folosesc pentru că este mai prietenoasă, dar aici sunt subiectiv. Power Editor are un sistem de management foarte bun, de asemenea!

Recomandările de mai sus nu ar trebui să facă diferența între advertiseri începători și experimentați, sau între cei de agenție și cei in-house.

Eu îți recomand, să le folosești complementar, indiferent de numărul și complexitatea ad-urilor. Până la urmă, important este să le folosești corect și să beneficiezi la maxim de funcționalitățile fiecăruia.