Este acea veste pe care o așteptam de ceva timp, dar pe care nu o credeam posibilă când am început să lucrez în domeniu și totuși, iată că a venit!

television-899265_1920

Conform unui studiu publicat de IAB, în Europa în 2015, totalul bugetelor investite în online a depășit totalul bugetelor investite în TV (36.2 mld. euro – 33.3. mld. euro).

Nu vreau neapărat să interpretez datele, să subliniez, încă nenumăratele probleme ale onlineului sau să spun de ce e mai tare ca TV-ul, ci vreau să mă bucur de moment.

Mă bucur pentru că e un mare pas înainte pentru întreaga industrie.

Mă bucur, pentru că de acum înainte cifrele încep să ne valideze efortul de educare (așa cum e el) și ne dau mai multă legitimitate! Sunt multe lucruri de îmbunătățit, de remediat, iar România mai are mult până să ajungă la aceste cifre, dar acum avem o validare importantă și putem fi siguri că vom vedea aceste scimbări și pe la noi. Din păcate, România nu apare în acest studiu pentru că nu au fost trimise datele la timp (IAB România se mișcă mai greu, se pare), dar și la noi lucrurile se mișcă destul de bine! Poți vedea mai multe date și statistitci în acest articol!

Mă bucur și sper că abordarea brandurilor în online se va maturiza și se va înțelege că utilizatorul are puterea absolută, iar relevanța comunicării este esențială în online. Sper și că ponderea bugetelor investite în content de calitate va fi direct proporțională cu bugetele totale.

Mă bucur că ”publicitatea” online nu mai este o ”fiță”, ci a devenit o normalitate obligatorie. Să ne obișnuim cu asta!