Următoarele 3 articole vor fi dedicate unor tipuri de Ad-uri ce vor avea prim-planul în următorii ani, tipuri de ad-uri diferite de cele pe care le știm și le folosim, ad-uri care vor atinge un nivel mai ”intim” al interacțiunii cu utilizatorul.

Voi vorbi despre Instagram, Messenger și despre Snapchat, iar astăzi încep cu Instagram stories ads și vei vedea cum se pot realiza aceste ad-uri.

Instagram în România are cam 1.2 milioane de utilizatori și este într-o continuă creștere, devenind în scurt timp a doua rețea de socializare ca relevanță, iar de ceva timp se pot face ad-uri și în feed-ul său cu extindere din Facebook.

Mai nou, ne putem folosi și de stories ca și placement pentru campaniile noastre, iar mai jos, îți voi arăta cum se realizează.

Instagram stories, pe scurt, înseamnă asta:
Cum se pregătește campania?

Înainte de toate, trebuie să legi contul de Instagram cu pagina de Facebook, iar acest lucru se face foarte ușor din setările paginii, secțiunea dedicată:

După ce ai legat conturile, următorul pas este să accesezi Ads Manager și să alegi obiectivul de ”reach” pentru campanie.

Pentru a transforma ad-ul într-un ad special de stories, trebuie să alegi din secțiunea placements, instagram și stories. Toate celelalte se vor debifa, iar campania va fi automat dedicată doar dispozitivelor mobile și doar pe Instagram:

Optimizarea se poate face doar pe reach sau impressions, dar partea interesantă este că poți seta manual frecvența cu care să apară acest ”sponsored story” utilizatorilor:

Poți seta la ce interval să reapară aceluiași utilizator. 7 zile este intervalul recomandat de către cei de la Facebook, dar cred că se poate porni și de la un minim decent de 3/4, totul depinde de durata efectivă a campaniei (minimul default este de 1 zi, iar maximul de 90).

Partea ușor enervantă și restrictivă, dar de înțeles apare în moementul alegerii vizualului, unde, fie alegi doar o imagine, fie alegi doar un clip, iar formatele sunt 9:16, cu 1080×1920 pentru imagini și rezoluție minimă la 720p cu maxim 15 secunde la video.

Instagram stories ads nu presupune utilizarea de text, nici măcar în imagine (recomandare: little or no overlaid text).

În acest moment, sunt doar ad-uri de awareness și nu se pot folosi pentru campanii de click sau alte acțiuni. Important este să înțelegem că au rolul de a umaniza brandul și de a-l pune într-un loc destul de delicat pentru utilizator, într-o zonă în care apare doar content de la prieteni.

Creativitatea și discreția în acest caz sunt absolut necesare!

Voi reveni și cu alte detalii pe măsură ce le testez! Spor la ad-uri! 🙂