Săptămâna trecută, cei de la Facebook au anunțat o schimbare importantă pentru modul în care vom realiza campanii de acum înainte și anume, integrarea între cele două instrumente disponibile într-o singură soluție, Ads Manager.

Veste este bună, după părerea mea, dar necesită o serie de precizări.

Prima mare problemă este că, așa cum ne-a obișnuit, Facebook a pornit roll out-ul cu multe probleme, bug-uri și erori. Perioada de tranziție va fi una destul de problematică, mai ales pentru cei care obișnuiau să folosească Power Editor, acest instrument fiind inutilizabil pe multe conturi în acest moment. Știm asta, ne așteptam, deci nicio grijă, își va reveni după roll out.

Sunt avantaje?

Da, sunt! Mai ales pentru cei care foloseau Power Editor și care trebuiau totuși să jongleze între raportări inexacte, acum totul va fi mai simplu, într-un singur loc, în Ads Manager.  Partea bună este că vom putea folosi, în continuare elementele de bază și libertatea de creație din Power Editor, dar și rapiditatea sau siguranța creației din Ads Manager, guided creation.

Un alt avantaj, pe care îl vor toți utilizatori este posibilitatea salvării oricărei campanii în draft, prin butonul ”Save to Draft” care va apărea în varianta Guided Creation. Bine, ceva variantă automată de salvare automată în draft exista și până acum, dar era de necontrolat și total imprevizibilă.

Rapoartele vor fi de acum într-un singur loc și vom putea consulta o singură variantă, nu două diferite și de multe ori conflictuale.

Partea interesantă a modificării nu este neapărat legată de raportare sau posibilitatea de a lucra în draft, ci mai degrabă plusul de claritate: avem două moduri diferite de a crea reclame pe Facebook, în același loc, pe structură similară, în funcție de ce ne dorim, de gradul nostru de experiență sau de nivelul la care ne dorim să experiemnentăm.

În concluzie e bine! Sună bine, e frumos, dar sper să fie și stabilă noua integrare, pentru că după atâtea bug-uri și erori, parcă greu îți vine a crede într-o schimbare pozitivă adusă de Facebook.

Încă nu m-am jucat cu noua variantă, nu am primit-o, dar imediat ce-o voi avea, revin cu detalii mai clare 🙂

Spor la ad-uri!