Scriam în acest articol despre cum arată reach-ul organic pe Facebook în acest moment, cum se calculează și trebuie făcut pentru a fi menținut la un nivel acceptabil.

facebook organic reach

 

Am observat totuși că în ultima lună reach-ul parcă a mai scăzut puțin și am făcut o scurtă analiză să văd pe date care e realitatea.

Uite ce a ieșit:

Am analizat 7 pagini de Facebook, fiecare cu un număr diferit de fani să văd cum au evoluat în perioada 15 Martie – 14 Aprilie 2014 comparativ cu perioada 15 Aprilie – 15 Mai 2014.

Am calculat reach-ul mediu organic general folosind opțiunea export data din insights, raportarea post data level.

5 pagini sunt mai mici, au sub 10.000 de fani, pentru că pe aceste pagini am observat o scădere mai mare, iar 2 sunt mai mari.

Iată graficul cu evoluția comparativă a reach-ului mediu pe paginile cu mai puțin de 10.000 de fani:

grafic evolutie reach

Din cele 5 pagini doar una a înregistrat creștere față de luna precedentă, datorată în mare parte unor postări performante care au ridicat media.

În rest, toate paginile au scăzut, media scăderii fiind de 20% față de perioada precedentă.

Pe de altă parte, situația în cazul paginilor mai mari stă cam așa:

reach pagini mari

 

De menționat este faptul că pagina cu aproape 50.000 de fani este o pagină de blog și din acest motiv reachul este atât de mare.

Totuși, și în cazul paginilor mari trendul descendent se respectă, ba chiar în cazul paginii cu 66700 de fani scăderea este foarte mare.

Așa cum presimțisem, ceva s-a întâmplat cu reach-ul organic în ultima perioadă. Cei de la Faceook nu au anunțat nimic oficial, s-ar putea să fie din cauza sărbătorilor de la finalul lui Aprilie, dar cu siguranță avem parte de o scădere.

Ce a mers bine:

Am observat și câteva lucruri interesante în ultima perioadă, cum ar fi de exemplu reach-ul ridicat de care se bucură postările video (cele încărcate direct pe Facebook, nu link către surse externe).

Alte tipuri de postări destul de eficiente sunt cele cu link sau doar text, față de cele cu poze.

În rest, mergem înainte, așteptăm să vedem cum va evolua reach-ul organic și mai ajutăm cu câte un boost 🙂

sursă foto 1 www.socialmedialondon.co.uk