De ceva timp, Facebook ne permite realizarea audiențelor bazate pe ”fișe” despre potențialii noștri clienți, abonați sau leaduri, care pot conține informații precum: adresă de email, număr de telefon, data nașterii sau nume.

frogs-1371297_1280

Aceste informații pot fi foarte utile în realizarea de campanii eficiente și pot fi folosite cu succes pentru a sprijini campaniile de email marketing.

Haide să vedem care sunt pașii prin care îți poți seta corect o astfel de audiență și cum o poți folosi în campaniile tale!

Pentru a accesa audiența de tip customer file, va trebui să accesezi secțiunea de audiences din Ads Manager și să alegi prima opțiune.

customer-file-1

Dacă ai o bază de date deja creată în Mailchimp, poți conecta această setare cu contul tău, iar dacă vrei să încarci manual datele, direct dintr-un excel, va trebui să alegi prima opțiune.

customer-file-2

Pentru următorul pas, ai două opțiuni: fie încarci un fișier de tip csv sau txt, fie folosești metoda copy paste. În ambele variante încărcarea funcționează la fel de ușor, dar va trebui să ții cont de structura datelor impusă, pentru a obține o rată mare de ”matching” pe mai multe capete de tabel.

customer-file-3

Pentru fiecare ”identifier”, dacă duci mouse-ul pe el, vei putea vedea exact formatul cerut, dar pentru a face o treabă minunată din prima, poți folosi direct template-ul oferit de către Facebook.

customer-file-4

Arată cam așa și îți oferă câteva exemple de cum ar trebui introduse datele:

customer-file-5

Magia!

Partea cu adevărat interesantă este că, odată încărcate aceste date, Facebook va iniția un proces de potrivire și nu numai că va folosi adresele de email sau numerele de telefon pentru a construi audiența (așa cum o făcea în trecut), ci va folosi toate celelalte date pentru a rafina procesul și a crea audiența cu o rată de potrivire cât mai mare.

Strategie:

Aceste audiențe pot fi folosite în numeroase combinații, pornind de la sursa bazelor de date și obiectivele campaniei. Poți crea mai multe liste cu potențiali clienți, cu clienți recurenți, cu abonați și le poți folosi în campanii diferite cu mesaje personalizate.

Important este ca proveniența bazelor de date inițiale să provină dintr-o sursă sigură, nu să fie cumpărate bulk, fără ca tu să știi ce-i cu ele.

Voi vorbi pe larg despre aceste subiecte în următoarea perioadă la cursurile de PPC Marketing de la București și Iași (detalii AICI și AICI).

Spor la ad-uri și ajută-mă cu share, dacă ți s-a părut util! 🙂

Citește mai multe articole utile despre Facebook!